دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛
تابناک مرکزی: دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجریان و ناظران انتخابات باید بی طرف باشند و نباید در روستاها شاهد تهدید روستاییان برای رای به کاندیدای خاصی باشیم گفت: به ما گفتند در خارج کشور در ابتدا 180 و بعد 130 و سپس 100 میلیارد دلار پول ایران بلوکه شده است است و برجام آنها را بر می گرداند. سوال اینجاست که اگر آمده کجا رفته و اگر نیامده چرا نیامده است؟
کد خبر: ۴۲۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 16 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجلان در مجلس شورای اسلامی، در جمع نمازگزاران  مسجد اميرالمؤمنين(ع) بازار محلات با بیان اینکه مجریان و ناظران انتخابات باید بی طرف باشند و نباید در روستاها شاهد تهدید روستاییان برای رای به کاندیدای خاصی باشیم گفت:  امام خامنه ای فرمودند انتخابات حق الناس است در نتیجه مجموعه فرآیند انتخابات حق الناس است و هیچ مجری و فرمانداری نباید در انتخابات دخالت کند و جانبداری آنها از یک یا چند کاندیدا حق الناس بشمار می رود.

سلیمی با بیان اینکه  مردم باید آزادانه انتخاب خود را انجام دهند و نیازی به قیم ندارند که برای آنها تعیین تکلیف کند ادامه داد: انتخابات هم حق و هم تکلیف است. انسان موجودی است انتخابگر و در انتخابات امر فطری خود را بروز می دهد و نمی شود چیزی را بر کسی تحمیل کرد. انتخابات باید آزاد باشد در حالیکه برخی آزادی مردم را برنمی تابند و فضا را غبارآلود می کنند.

وی افزود: برخی شعار آزادی می دهند ولی با روش های بسیار پیچیده شانتاژ می کنند و اجازه انتخاب آزاد را به مردم نمی دهند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کسی که قصد دارد رئیس جمهور شود  بایدحفیظ باشد و دستاوردهای نظام را راحت زیر سوال نبرد علم کشورداری و تخصص لازم را داشته باشد تصریح کرد: مردم به رئیس جمهور رای نمی دهند که شاهد دخالت های اطرافیان وی به عنوان مشاور در اداره امور کشور باشند .

نماینده مردم محلات و دلیجان  با تاکید بر اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری کارنامه افراد را باید مد نظر قرار داد و از دل بستن به شعار ها پرهیز کرد خاطر نشان ساخت: رئیس جمهور باید امانتدار باشد تا خزانه کشور از دست درازی  افراد خاص محفوظ بماند و باید درد فقر را چشیده باشد و به فقرا نگاه ویژه داشته باشد و نجومی بگیران را ذخیره نظام نداند.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه برخی در سال 92  شعار می دادند که باید عزت به پاسپورت ایرانی برگردد و امروز بعد از چهارسال شاهد نزول 12 پله ای عزت پاسپورت ایرانی هستیم افزود: ضریب جینی که نشان دهنده فاصله طبقانی مردم جامعه است در این دوره چهارساله با رشد وحشتناک 0.5  در صد مواجه بوده است یعنی فقرا فقیرتر و پولداران پولدارتر شده اند.

سلیمی با بیان اینکه در سال 93  می گفتند هر روز تاخیر در اجرای برجام 100 میلیون دلار ضرر به کشور وارد می کند و اکنون پس از گذشت مدت ها از اجرای برجام، باید میلیاردها دلار عاید کشور شده باشد. این پولها الآن کجاست گفت: به ما گفتند در خارج کشور در ابتدا  180 و بعد 130 و سپس 100 میلیارد دلار پول ایران بلوکه شده است است و برجام آنها را بر می گرداند. سوال اینجاست که اگر آمده کجا رفته و اگر نیامده چرا نیامده است؟

سلیمی با تاکید بر اینکه همه می دانند که من موافق مذاکرات بودم ولی معتقدم متن برجام که چندین بار آن را خوانده ام اشکالاتی دارد از جمله اینکه در این سند در خصوص لغو تحریم ها کلمه end نیامده بلکه left آمده است که خانم شرمن هم اذعان کرد ماه ها روی اضافه کردن این کلمه به متن برجام وقت صرف کردیم تصریح کرد: بنا بود پس از برجام 950 تن کیک زرد، 900 تن اورانیوم به کشور وارد شود ولی چرا وارد نشد؟

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از 20 سال قبل تا سال 1392 کل خرج دولت، 740 هزار میلیارد بوده و در طول این چهار سال، 744 هزار میلیارد خرج شده است که عمده آن بودجه جاری بوده و تنها 10 درصد بودجه عمرانی بوده که آن هم وصول نشده است.

سلیمی افزود:  واریز درآمد کشور به خزانه به صورت روزانه است و درآمد آرام آرام در خزانه ریخته می شود و سپس به تدریج خرج می شود. می گویند خزانه دولت خالی بوده. اگر خزانه خالی بوده پس چرا خرج دولت در طول این سالها بیش از دو برابر شده است؟

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور یک آقایی است که همه می شناسند و اکنون 5 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارد و ما در مجلس حقوق های نجومی را کشف کردیم و گفتند با آنها برخورد می کنیم اکنون در حدود یک سال با کدام یک از نجومی بگیران برخورد شده و اسامی آنها به قوه قضائیه اعلام شده است اعلام کرد:  نقدینگی در کشور 470 هزار میلیارد تومان بوده و الآن یک تریلیون و دویست هزار میلیارد تومان است که اگر این رشد نقدینگی از خواب بیدار شود فاجعه به بار می آورد و معلوم نیست چه بلایی بر سر کشور خواهد آورد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیا ابرازکرد: 10 هزار میلیارد تومان اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است که تنها با سه فقره چک به یک نفر 800 میلیارد تومان وام داده اند بعد می گویند پول نیست، اگر نیست چرا برای این افراد هست.

وی ادامه داد: قانونی هست که باید دارایی مسئولان اعلام شود ولی چرا با این مسئله مخالفت کردند و آن را به مجمع تشخیص مصلحت بردند و اعلام کردند کسی اگر دارایی مسئولان را اعلام کند محکوم می شود!

سلیمی با طرح این سوال که می گویند تورم کم شده و درست است. قیمت مسکن وزن زیادی در محاسبه رقم تورم دارد. ولی آیا تورم مواد خوراکی و نیازهای روزمره مردم که با آنها سروکار دارند نیز کم شده است؟ گفت: در سال گذشته قرار بود 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شود ولی تنها یک میلیارد دلار وارد کشور شد حجم تجارت خارجی 108 میلیارد دلار بوده که بعد از برجام 18 میلیارد دلار کم شده که این مسئله موجب بیکاری می شود.

وی با اشاره به اینکه در  مناظرات از دختر مظلوم وزیر که 200 میلیون تومان پوشاک وارد کرده است دفاع می کنند اما از مظلومان واقعی که مشکل چند میلیون وام برای کار دارند، دفاع نمیکنند خاطر نشان ساخت:  افزود: در مورد قانون هدفمندی یارانه ها، آقای جهانگیری اعلام کرد سال گذشته سه بار برق اضافه شد و درآمد دولت افزایش یافت پس چرا یارانه مردم را اضافه نکردند؟

سلیمی با اعلام اینکه کرسنت 20 سال قبل امضا شد و طی آن  گاز را به ثمن بخس فروختند و  چهار سال پیش نامه رسمی نوشتم که به 6 وزیر رای ندهید که یکی از آنها آقای زنگنه بود چرا که اگر وزیر شود ما را محکوم می کنند و اکنون این اتفاق در حال وقوع است بیان کرد: آقای روحانی خود در زمان اصلاحات دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و نامه نوشت و با انتخاب مجدد زنگنه به عنوان وزیر مخالفت کرد ولی خودش او را به عنوان وزیر برگزید.

وی افزود: شرکتی به نام بریتیش پترولیوم که یک میدان مشترک گازی به نام رام در دریای شمال با این شرکت داریم،که آمریکایی ها نگذاشتند ایران از آن برداشت کند. در برجام نوشته شده اگر ما را تحت فشار بگذارند و به برجام پایبند نباشند، باید برجام کنار گذاشته شود، چرا نسبت به این مسایل اقدامی صورت نگرفت؟

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جز استیضاح کنندگان کردان بودم به دلیل اینکه مدرک تحصیلی اش مشکل داشت گفت: در دنیا رسم است که اگر مدرک تحصیلی رئیس جمهور یا هر مقام دیگری مشکل داشت، برکنار شود. یک رئیس جمهور کشور اروپایی چند پاراگراف از مدرکش سرقتی بود و برکنار شد. وزیر دفاع آلمان را برکنار کردند. سوال این است که اگر برخی مدارک مسئولین یا نحوه ورودشان به دانشگاه اشتباه بوده و به آنها اعتراض کردیم، چرا از آنها دفاع می شود؟

سلیمی در پایان با بیان اینکه در انتخابات باید  استدلال حاکم بر احساسات باشد و شور همراه با شعور نتیجه بخش است گفت: همه در انتخابات روز جمعه شرکت کنید و تحقیق کنید و به هر فردی که اصلح دانستید رای دهید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار