مشاور مدیر کل و رئیس مدارس شاهد اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که طبق روال سال های گذشته نام نویسی از دانش آموزان در سامانه سجا برای ورود به مدارس شاهد این استان آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 21 May 2017
به گزارش تابناک البرز؛ عباس زمانی فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام ورودی پایه اول ابتدایی از اول خرداد در البرز آغاز و تا 15 خرداد ماه ادامه دارد.
وی اظهار کرد: ثبت نام از دانش آموزان متوسطه دوره اول از یکم تا 14 تیر ماه در مدارس شاهد البرز انجام می شود .
وی یاد آور شد: دانش آموزان متوسطه دوره دوم هم از هفتم تا 20 تیر ماه 96 فرصت دارند در مدارس شاهد این استان نام نویسی کنند.
مشاور مدیر کل و رئیس مدارس شاهد اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ثبت نام از دانش آموزان میان پایه که شامل دانش آموزان دوم تا ششم ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم می شود از یکم تا 10 مرداد ماه در مدارس شاهد این استان انجام می شود.
وی تصریح کرد: لازم است والدین در زمان تعیین شده به مدارس شاهد در البرز همانند سایر نقاط کشور مراجعه کنند زیرا این زمان قابل تمدید نیست.
وی اضافه کرد: پذیرش دانش آموز در مدارس شاهد دارای شرایط خاصی است که پس از کسب امتیاز لازمه ، مجوز نام نویسی نهایی برای متقاضیان در مدارس شاهد البرز صادر می شود.
مشاور مدیر کل و رئیس مدارس شاهد اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان شد: به فرمان امام خمینی (ره) مدارس شاهد از سال 65 با هدف خدمات رسانی آموزشی - تربیتی به جامعه هدف در ایران اسلامی تشکیل شد تا با تدوین و اجرای برنامه های ویژه دانش آموزان تحت پوشش فرآیند تعلیم و تربیت قرار گیرند.
زمانی فر افزود: مدارس شاهد به دلیل برنامه ریزی و فعالیت خاص کیفی در فرآیند تعلیم و تربیت در بین مردم جایگاه ویژه ای دارد.
وی با اشاره به نقش مهم مدارس شاهد در رشد و تربیت دانش آموزان نخبه در علوم قرآنی و تحصیلی یاد آور شد: در این مدارس یک کادر تخصصی برای هدایت دانش آموزان در دو بخش فعالیت های آموزشی - تربیتی در طول یک سال تحصیلی فعالیت دارند تا بر اساس شاخص ها ، اهداف ، قوانین و ضوابط حاکم بر سیستم آموزشی وزارتخانه ای اقدامات لازم را انجام می دهند.
وی گفت : سطح انتظار مردم به ویژه معلمان و اولیاء از دانش آموزانی که در مدارس شاهد تحصیل می کنند را بالا دانست و اضافه کرد: نگاه ارزشی ، علمی و فرهنگی حاکم بر مدارس شاهد سبب شده تا افراد جامعه نیز در فرایند تعلیم و تربیت از دانش آموزانی که در این مدارس مشغول تحصیل هستند نسبت به سایر مدارس کشور متفاوت باشد.
رئیس مدارس شاهد اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: کادر آموزشی - تربیتی و اجرایی مدارس شاهد از بین نیروی انسانی توانمند و شناخته شده در عرصه تعلیم و تربیت فعال در مدارس استان برگزیده می شوند تا در طول سال تحصیلی نگاه تخصصی بر فرایند کیفیت آموزشی - تربیتی و همچنین اقدامات اداری - اجرایی در مدارس شاهد حاکم و تقویت شود.
زمانی فر ادامه داد: دانش آموزان مدارس شاهد در نوبت صبح همانند سایر مدارس کشور طبق برنامه کلاسی روزانه تحت پوشش آموزش کیفی درسی قرار گرفته و هفته ای دو روز نیز برای آنان کلاس های فوق برنامه فرهنگی - تربیتی به ویژه در حوزه علوم قرآنی برگزار می شود.
وی با اشاره به کسب رتبه های علمی - فرهنگی دانش آموزان مدارس شاهد در مسابقات استانی ، کشوری و بین المللی اظهار کرد: دانش آموزان این مدارس به دلیل برخورداری از خدمات راهنمایی و مشاوره ای دارای اهداف آموزشی - تربیتی هستند به همین دلیل در خانه و مدرسه نسبت به وظایفشان با برنامه ریزی عمل می کنند.
رئیس مدارس شاهد البرز برگزاری نشست های آموزشی - تربیتی با نگاه به علم روانشناسی و علوم اسلامی با محوریت فرزند پروری و آشنایی بیشتر والدین با سبک زندگی ایرانی - اسلامی و ترویج فرهنگ علوم قرآنی در کانون خانواده و جامعه را از دیگر برنامه های تخصصی مدارس شاهد در این استان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار