معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت: سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در این استان تولید شده است.
کد خبر: ۴۲۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 21 May 2017
























به گزارش تابناک البرز؛ فرهاد مشیر غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌، از تولید دو هزار و 100 تن ماهی در استان البرز خبر داد و گفت: از این میزان دوهزار و 80 تن ماهیان سردآبی و 91 تن ماهیان گرمابی هستند.

وی با اشاره به تولید 12 میلیون قطعه ماهیان زینتی در این استان، اظهار کرد: در البرز 33 واحد پرورش دهنده ماهیان زینتی، 10 مزرعه و 75 استخر دو منظوره ماهیان سردابی و پنج استخر پرورش ماهیان گرمابی فعالیت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز در ادامه به صادرات آبزیان به خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 91 تن ماهی منجمد به کشورهای روسیه و امارات متحده عربی و 950 کیلوگرم خرچنگ آب شیرین به کشور آلمان در مجموع به ارزش ریالی 16 میلیارد و 200 میلیون ریال صادر شده است.

وی به مهم ترین مشکلات آبزی پروران در استان اشاره کرد و افزود: بازدارندگی آیین نامه‌های مربوط به مصرف آب (کنتورهای هوشمند) به خصوص در استخرهای دو منظوره کشاورزی و بالا بودن هزینه‌های تولید و نوسان قیمت‌ها (بچه ماهی و غذا) از جمله این مشکلات است.

وی اظهارکرد: خشکسالی و کمبود منابع آبی استان، کمبود اعتبارات استانی و مالی و عدم اجرای پروژه‌های مرتبط با تولید و همچنین فقدان تجهیزات و خودرو از دیگر مشکلات در این بخش است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز به برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان این بخش اشاره کرد و گفت: ترغیب سایر دستگاه‌ها درتسهیل تولید، تامین نقدینگی سرمایه ثابت و در گردش با کارمزد مناسب از جمله این برنامه‌هاست.

وی، تغییر الگوی تولید از ماهی قزل آلا به ماهی‌های گرم آبی (کپور)، افزایش تولید در واحد سطح از طریق بهسازی استخرها و مکانیزاسیون، همکاری آب و خاک با شیلات در شناسایی احداث و تجهیز استخرهای دو منظوره را از مهم ترین برنامه های تولید و اشتغال در این حوزه برشمرد.

مشیرغفاری گفت: اجرای پروژه‌های تکثیر، اکواپونیک در گلخانه‌ها (پرورش توام گیاه و ماهی) و پرورش زالو، صدور مجوزهای دپو و زنده فروشی، برنامه ریزی تولید بچه ماهی در پایین دست طالقان و ماهی سرای کرج از دیگر برنامه‌های تولید و اشتغال در حوزه آبزی‌پروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار