یک متخصص ارتوپد و فوق تخصص ستون فقرات از شیوع بیماری نرمی غضروف کشکک زانو در بین دختران خبر داد.
کد خبر: ۴۲۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 23 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از شفاف علی اصغر معصومی متخصص ارتوپدی و فوق تخصص ستون فقرات در گفت و گویی در خصوص نرمی غضروف کشکک زانو (کندرومالاسی) بیان کرد: در این عارضه نَسجِ غضروف مفصل زانو دچار التهاب شده که این حالت به واسطه وارد شدن فشار غیر متقارن به زانو اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به متورم شدن کشکک در بیماری نرمی غضروف کشکک زانو اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز این بیماری افراد باید پله‌ها را به ترتیب بالا یا پایین بروند.

این متخصص ارتوپدی عنوان کرد: انجام ورزش چهار سر زانو در مبتلایان به اختلال نرمی غضروف کشکک زانو ضروری است، برای این منظور اشخاص باید روزانه حدود ۵۰ مرتبه عضلات زانوی خود را منقبض یا منبسط کنند.

وی توصیه کرد: افرادی که دچار نرمی غضروف کشکک زانو هستند باید از افراط و تفریط در پیاده‌روی خودداری کرده و به اندازه کافی پیاده‌روی داشته باشند.

معصومی استفاده از داروهای ضد التهابی را در تسکین درد مبتلایان به نرمی غضروف کشکک زانو موثر دانست و تاکید کرد: متاسفانه امروزه به دلیل گسترش زندگی آپارتمانی احتمال بروز این عارضه در بین افراد تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین به دلیل اینکه دختران نسبت به پسران تحرک کمتری دارند، بنابراین عضله چهار سر زانوی آنها در مقایسه با پسران ضعیف‌تر بوده در نتیجه دختران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری نرمی غضروف کشکک زانو قرار دارند.

وی یادآور شد: استفاده از زانوبند معمولی و ورزش در افرادی که به نرمی غضروف کشکک زانو مبتلا هستند، ضروری است؛ بنابراین اشخاص دچار این عارضه با رعایت این موارد و بدون جراحی به بهبودی دست پیدا می‌کنند.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار