بر اساس این گزارش، در جریان جلسه روز گذشته هیات دولت از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواسته‌شده تا برنامه خود را برای وزارت راه و شهرسازی آماده کند. این بدان معناست که عباس آخوندی دیگر در کابینه دوم حسن روحانی حضور نخواهد داشت.
کد خبر: ۴۲۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 23 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از بولتن نیوز روز گذشته در جریان نشست مطبوعاتی حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب دور دوازدهم ریاست جمهوری او تلویحاً از تغییر برخی وزرا در کابینه دوم خود خبر داد. تغییراتی که گفته می‌شود، عمدتاً در تیم اقتصادی او رخ خواهد داد.

چهار تغییر احتمالی در کابینه دوازدهم/ آخوندی به شهرداری می‌رود؟
 

شنیده‌ها حاکی است تاکنون تغییر چهار وزیر از تیم اقتصادی قطعی شده که این تغییرات در وزارتخانه‌های نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و همچنین راه و شهرسازی و کشاورزی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در جریان جلسه روز گذشته هیات دولت از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواسته‌شده تا برنامه خود را برای وزارت راه و شهرسازی آماده کند. این بدان معناست که عباس آخوندی دیگر در کابینه دوم حسن روحانی حضور نخواهد داشت. هنوز مشخص نیست که رئیس‌جمهور منتخب چه گزینه‌ای را برای اداره وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد، اما زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال معرفی علی قنبری معاون حجتی و رئیس سابق شرکت بازرگانی دولتی ایران به‌عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مطرح است.

این گزارش تأکید می‌کند که منصور معظمی رئیس فعلی سازمان گسترش و نوسازی (ایدرو) به‌عنوان گزینه احتمالی برای وزارت نفت مطرح‌شده است. معظمی در آغاز دولت یازدهم ابتدا به‌عنوان سرپرست معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و سپس به سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت منصوب شد، اما اختلاف‌نظر او با دیگر معاونان بیژن زنگنه ازجمله عباس شعری مقدم رئیس شرکت ملی پتروشیمی بر سر قیمت خوراک پتروشیمی‌ها سبب شد تا زنگنه هردوی این معاونان را برکنار کند. معظمی پس از برکناری توسط محمدرضا نعمت زاده به سمت رئیس سازمان گسترش و نوسازی منصوب شد.

چهار تغییر احتمالی در کابینه دوازدهم/ آخوندی به شهرداری می‌رود؟ 

تغییر قطعی دیگر در کابینه دوازدهم، در وزارت صنعت، معدن و تجارت رخ خواهد داد که از محمد شریعتمداری و رضا ویسه به‌عنوان جانشینان نعمت زاده خبرمی رسد. شریعتمداری در دولت یازدهم معاون اجرایی حسن روحانی بود که در فروردین‌ماه سال جاری از سمت خود استعفا داده و به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی فعال شد. رضا ویسه نیز که در دولت هشتم، رییس سازمان گسترش و نوسازی بود در دولت یازدهم مشاور صنعتی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور فعالیت کرده است.

این گزارش می‌افزاید، از گزینه جایگزینی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از مرتضی بانک زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد. شنیده‌های بولتن نیوز حاکی است که عباس آخوندی به‌عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران  یاد می‌شود. هرچند هنوز این موضوع تائید نیست اما گفته می‌شود، آخوندی تمایل خود را برای اخذ این پست ابراز کرده است.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار