با از راه رسیدن نسل جدید خودروهای فرمول 1، رکوردهای طی یک دور پیست‌های گوناگون یک‌به‌یک در حال شکسته شدن هستند؛ و جدیدترین رکوردشکنی در پیست Zandvoort بوده است.
کد خبر: ۴۲۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 25 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از پدال اینجا پیستی است که مکس ورشتاپن توانسته در خلال یک نمایش آخر هفته برای طرفداران محلی رکورد جدیدی را برای طی یک دور پیست ثبت کند. بنا به گزارش اتو اسپورت، ورشتاپن زمان 1 دقیقه و 19.511 ثانیه را ثبت کرده که چند دهم ثانیه بهتر از رکورد قبلی است. رکورد قبلی به لوکا بادور با زمان 1 دقیقه و 19.880 ثانیه تعلق داشته که در سال 2001 و با خودروی فراری ثبت شده است.


اما موضوع مهم‌تر و جالب‌تر اینکه زمان ورشتاپن با خودروی 5 ساله‌ی ردبول RB8 و با لاستیک‌های نسبتاً سفت به دست آمده است. او درباره این خودرو می‌گوید: "پیشرانه 8 سیلندر صدای خوبی تولید می‌کند و این همیشه باعث خاص‌تر بودن بیشتر است.” ورشتاپن که تنها با خودروهای 6 سیلندر هیبریدی مسابقه داده ادامه می‌دهد: "خودروی 8 سیلندر کمی متفاوت‌تر از آن چیزی است که معمولاً می‌رانم اما صدای بهتری دارد.”


پیست Zandvoort پارک که اخیراً بازسازی شده مدت‌زمان زیادی گرندپری هلند را از سال 1958 تا 1985 برگزار می‌کرد. نیکی لائودا آخرین پیروزی خود را در این پیست به دست آورد. جالب آنکه هیچ راننده‌ی هلندی نتوانسته در این پیست قهرمان شود.


برنامه‌ای برای بازگرداندن این پیست به تقویم مسابقات وجود دارد اما به دلیل اینکه گرندپری بلژیک در مکان بسیار نزدیکی برگزار می‌شود و درخواست‌های زیادی برای برگزاری مسابقات در خارج از اروپا وجود دارد، به نظر نمی‌رسد فعلاً این کار انجام شود. هم‌اکنون مسابقات دیگری شامل DTM و فرمول 3 در این پیست برگزار می‌شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار