رهبر کاتولیک‌های جهان در دیدارش با رئیس‌جمهوری آمریکا، به وی مدالی هدیه داد که روی آن شاخه زیتون، نماد بین‌المللی صلح حک شده است.
کد خبر: ۴۲۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 25 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در رم دیدار کرد.

ترامپ و پاب در اولین دیدار خود سعی کردند اختلافات عمیق در مورد مسائل گوناگون از مهاجرت و دفاع از فقرا گرفته تا موضوع محیط زیست را کنار بگذارند.

دونالد ترامپ پس از پایان ملاقات با پاپ فرانسیس و قبل از ترک واتیکان به سوی بروکسل برای شروع بخش دوم سفر خارجی خود در صفحه توئیترش نوشت: «ملاقات با پاپ فرانسیس مقدس افتخار بزرگی است. من واتیکان را مصمم‌تر از گذشته برای گسترش صلح در سراسر جهان ترک می‌کنم.»

طبق این گزارش، پاپ فرانسیس مسائلی مانند دفاع از حقوق فقرا و توجه به محیط زیست را به محور فعالیت‌های واتیکان بدل کرده است.

وایتکان در بیانیه‌ای، این ملاقات را «دوستانه و محترمانه» توصیف کرد و گفت که هر دو مخالف سقط جنین و نگران سرکوب و آزار مسیحیان در خاورمیانه هستند. در این بیانیه بر روی موضع مشترک دو رهبر در دفاع از حیات و آزادی دین و عقیده تاکید شده است.

دونالد ترامپ هنگام ترک واتیکان به میزبانش گفت:«متشکرم، متشکرم. آنچه را که گفتید فراموش نخواهم کرد.»

پاپ فرانسیس به دونالد ترامپ مدالی هدیه داد که روی آن شاخه زیتون، نماد بین‌المللی صلح حک شده است.

در مقابل، هدایای دونالد ترامپ به پاپ فرانسیس شامل چاپ اول مجموعه‌ای از آثار «مارتین لوترکینگ» و یک مجسمه برنزی بود.

پاپ فرانسیس نیز نسخه‌ای از آثار خود در دوران تصدی این مقام را به ترامپ هدیه کرد از جمله مطلبی در مورد محیط زیست که در آن از جهان صنعتی می‌خواهد برای پرهیز از آینده‌ای فاجعه‌بار برای کره زمین تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

دونالد ترامپ که گفته ممکن است معاهده زیست محیطی پاریس را لغو کند و نظریه گرمایش کره زمین را جعلی توصیف کرده است قول داد نوشته‌های پاپ را بخواند.

 ترامپ در حاشیه دیدار از واتیکان، با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایتالیا نیز ملاقات کرد.

بر اساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا و همراهانش در بروکسل با مقامات ارشد اتحادیه اروپا و ناتو دیدار و گفت‌وگو می‌کنند و سپس برای شرکت در اجلاس سران «گروه 7»، که روزهای جمعه و شنبه در سیسیل برگزار می‌شود، به ایتالیا باز خواهند گشت.





۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار