معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ضرورت دارد دانش آموزان و والدین البرزی به فرآیند انتخاب رشته آگاهانه و هدایت تحصیلی صحیح در این استان نگاه ویژه ای داشته باشند تا درست تصمیم گیری کنند.
کد خبر: ۴۲۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 25 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا، عباس سلطانیان روز پنجشنبه در نشست کمیته هدایت تحصیلی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: کمیته هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم در اداره کل آموزش و پرورش البرز با هدف آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیاء با رویکرد انتخاب رشته آگاهانه در سال تحصیلی 96-95 فعالیت خود را آغاز کرده است. 
وی با اشاره به اینکه میانگین نمرات دروس تخصصی رشته های تحصیلی پایه نهم تحصیلی در هدایت تحصیلی دانش آموزان تاثیرگذار است اضهار کرد: هدایت تحصیلی در سال ۹۶ بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین نسبت به سال گذشته با تغییراتی روبرو شده که لازم است اطلاعات کامل شیوه نامه هدایت تحصیلی به دانش آموزان و والدین انعکاس داده شود.
وی بیان کرد: دومین سال است که در کشور هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می شود به گونه ای که سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود.
وی در ادامه به چگونگی محاسبه امتیاز فرم هدایت تحصیلی دانش آموزان پرداخت و یادآور شد: ۳۵ درصد از این امتیاز مربوط به سوابق تحصیلی و ۶۵ درصد دیگر مربوط به آزمون های مشاوره ای ، نظر دانش آموز، نظر خواهی از دبیران و والدین و نظر مشاور است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: کمیته هدایت تحصیلی در این استان در دو بخش استانی و منطقه ای به منظور آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم فعال شده است.
سلطانیان گفت : در مراکز مشاوره وابسته به آموزش و پرورش البرز نیز خدمات راهنمایی و مشاوره رایگان با حضور مشاوران با تجربه فعال در مدارس این استان ارائه می شود.
وی تصریح کرد: برای ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در خصوص هدایت تحصیلی ضرورت دارد مدیران و مشاوران مدارس برای اولیاء و دانش آموزان به برگزاری نشست های آموزشی با عنوان هدایت تحصیلی تا زمان صدور هدایت تحصیلی برای دانش آموزان در مدارس توجه ویژه ای داشته باشند.
سلطانیان یاد آور شد: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست هوشیارانه عمل کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این نشست اظهار کرد: انتخاب رشته تحصیلی دو مرحله مهم دارد که یکی در دوره اول متوسطه انجام می شود و دیگری در دانشگاه است که اگر در این انتخاب اشتباه شود ،
عواقب ناخوشایندی از جمله ترک تحصیل ، افت تحصیلی ، نارضایتی از رشته انتخابی ، نداشتن شغل مورد علاقه در آینده و بیگانگی شغلی که همان علاقه نداشتن به حرفه کاری می باشد را در پی دارد.
وحید یعقوبی از انتخاب رشته تحصیلی به عنوان مقدمه انتخاب شغل یاد کرد و یادآور شد: برای پیشگیری از 11 آسیب ناشی از بی توجهی به انتخاب رشته تحصیلی باید دانش آموزان و والدین به انتخاب رشته به منظور کسب مهارت های شغلی توجه خاصی از جمله در پایه نهم متوسطه اول داشته باشند.
وی ادامه داد: در صورت اطلاع دانش آموزان و اولیاء آنان از فرایند انتخاب رشته تحصیلی و توجه به توصیه های مشاوران تحصیلی که حاصل اقدامات تخصصی مشاوران در این خصوص با توجه به نتایج آزمون های روانشناختی در سه بخش استعداد، رغبت و شخصیت می باشد ، امکان خطا در انتخاب رشته کاهش چشمگیری پیدا می کند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به مشاوران مدارس دوره اول متوسطه توصیه کرد، برای افزایش دانش تخصصی دانش آموزان و والدین اقدام به برگزاری نشست های آموزشی مهارتی ، بازدیدهای شغلی و دانشگاهی ، برپایی نمایشگاه مشاغل ، کارگاه ، مشاوره فردی و گروهی با موضوع انتخاب رشته و شغل آینده من ، مشاوره فردی و گروهی انتخاب رشته آگاهانه را در طول سال تحصیلی در اولویت کاری خود قرار دهند.
یعقوبی اضافه کرد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان و والدین با هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آگاهانه اقدامات مناسبی در این ناحیه انجام شده است که تا زمان صدور هدایت تحصیلی برای دانش آموزان باید ادامه یابد.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار