استاندار چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:آزادی خرمشهر از دست رژیم بعث عراق را باید فتح الفتوح 8 سال دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۴۲۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 25 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در آیین غبارروبی از گلزار شهدای شهرکرد به مناسبت سالروز فتح خرمشهر افزود:فتح خرمشهر ،فتح الفتوح8 سال دفاع مقدس بود که نه تنها خرمشهر، بلکه تمامی مناطقی که به دست رژیم بعث عراق افتاده بود، آزاد شد.
وی تصریح کرد:فتح خرمشهر باعث حیرت همه کارشناسان نظامی استکبار شد چرا که رزمندگان ایران با دست خالی در برابر رژیم بعث عراق مقاومت کردند و توانستند این منطقه را دوباره به خاک مهین بازگرداند.
به گفته وی، رزمندگان چهارمحال و بختیاری در فتح و آزاد سازی خرمشهر از دست سربازان رژیم بعث نقش مهمی برعهده داشتند و این رشادت در تاریخ این استان یک برگ زرین است.
وی گفت: در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر 80 شهید از این استان تقدیم انقلاب اسلامی ایران شد و این نشان می دهد نقش رزمندگان این استان در دفاع مقدس تا چه اندازه پررنگ است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مردم این استان در پیروزی انقلاب اسلامی، حفظ نظام ،هشت سال دفاع مقدس و دفاع از کیان ایران اثرگذار بوده اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 400هزار اثر از شهدای این استان جمع آوری شده است و این آثار گنجینیه ای عظیم برای نسل های بعدی انقلاب است.
فریبرز نجفی در این آیین افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران اگرچه متولی امور خانواده شهدا و ایثارگران است اما تمامی دستگاهها و مدیران اجرایی باید توجه ویژه ای به خانواده شهدا و ایثارگران داشته باشند.
رضا صالحی ساداتی مشاور استاندار و مسوول امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز افزود:فتح خرمشهر یکی از افتخارات رزمندگان اسلام است و این فتح باعث شد تا ایران در برابر استکبار جهانی ایستادگی کند.
در این آیین مدیران دستگاههای اجرایی با عطرافشانی و گل افشانی یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند.
چهارمحال و بختیاری در طول 8سال دفاع مقدس دو هزار و 400شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
در این عملیات جمعی از رزمندگان و فرماندهان چهارمحال و بختیاری در قالب یگان های رزمی دیگر استانها حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار