مدیرعامل خبرگزاری بسیج:
مدیرعامل خبرگزاری بسیج با بیان اینکه نگران انحراف انقلاب هستیم، گفت: نگرانیم آن‌قدر درگیر رودربایستی‌ها شویم که دیگر نامی از انقلاب و اسلام باقی نماند.
کد خبر: ۴۳۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 25 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان، سیدحسین علوی در نشست بصیرتی «خرمشهرها در پیش است» به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد امام علی (ع) شهرک انقلاب مهدی‌شهر اظهار داشت: واقعه عظیم فتح خرمشهر نه از جنبه نظامی و نه از جنبه سیاسی قابل‌ تحلیل نیست؛ بلکه نگاهی بوده به ماهیت آنکه اتفاق بزرگی است که در سوم خرداد سال 61 واقع شد.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج تصریح کرد: انقلاب اسلامی به معنای رفتن یک قدرت و آمدن یک قدرت دیگر نبود، به معنای رفتن شاه و آمدن امام نبود؛ بلکه این سطح نگری است که انقلاب را به سطح حاکمان جاهل و روی کار آمدن دیگر حاکمان بپنداریم که در واقع این تنزل معنای انقلاب است.

وی افزود: انقلاب تغییر معنای قدرت بود؛ قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وقتی‌که در جهان سخن از قدرت و قدرتمندان به میان می‌آمد؛ تصوری که در ذهن اهل عالم به وجود می‌آمد؛ در آن‌یک مشت کشورهایی بودند قدرتمند که قدرتشان انباشتی از ماده بود.

علوی گفت: آن‌ها کسانی را که دسترسی به تمتعات مادی داشتند؛ ابرقدرت می‌دانستند؛ چون سلاح، پول، اشراف اطلاعاتی، توپخانه عملیات روانی، اقتصادش بیشتر و قوی‌تر بود و هرچه معنای قدرتمندی بود؛ ماده بود و ماده بود و ماده و چیزی از معنا در ورای این قدرت پوشالی وجود نداشت.

وی افزود: در این میان انقلاب اسلامی، قدرتی را به جهانیان معرفی کرد که تعریفش و مبنایش با آن قدرت مادی متفارض، متعارض و متناقض بود.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب، به ناگاه قدرتی به میان آمد که منشأ آن ماده نبود، منشأ آن توسل به پول نبود، منشأ آن توسل و تمسک به تمنیات مادی حیوانی نبود، منشأ آن سلاح نبود، زر و زور و تزویر نبود.

وی افزود: همان‌طور که کشورهای غربی در بدو پیروزی انقلاب سخن از آن به میان آوردند که انقلاب اسلامی زلزله‌ای است که به‌زودی کل دنیای غرب را به لرزه درخواهد آورد و زلزله در معنا و مبنای قدرت است که ملتی دست در دست ولی خدا قیام کردند با دست‌خالی و آمریکا در منطقه را از کشور بیرون کردند؛ در حقیقت این کار کمی نبود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: منشأ قدرت پول و سلاح نیست «باخدا باش و پادشاهی کن و بی‌خدا باش و هر چه خواهی کن» این مبنای انقلاب است که می‌گوید قدرت می‌خواهی، هرکه باخدا بود خدا با اوست و همه عزت از آن خداست و خدا بر همه‌چیز عادل است حتی در آن لحظه‌ای که تنها هستید.

وی افزود: در ماجرای فتح خرمشهر امام خمینی (ره) فرمود که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» خبر آزادسازی خرمشهر، نه‌تنها شادی را در میان اقشار مختلف میهن اسلامی برانگیخت؛ بلکه بازتاب خارجی آن حاکی از شگفتی و غیرقابل‌تصور بودن پیروزی بزرگ برای افکار جهانی بود.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج گفت: ماجرای فتح خرمشهر نباید در یک مقطع تاریخی خلاصه شود؛ چراکه ما هرروز در بزنگاه‌های حساس در مقابل دشمن هستیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «خرمشهرها در پیش است» و جهاد کبیر در بخش فرهنگی این است که جوانان مؤمن، حزب‌اللهی و انقلابی به کارهای فرهنگی خودجوش با قدرت ادامه دهند و دستگاه‌های فرهنگی نیز در همین جهت حرکت کنند؛ نه در بُعد نظامی بلکه در بُعد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید این عرصه‌ها را فتح کنیم و برای خدا قیام کنیم.

علوی به اختلاف چندین میلیونی در آمار مشارکت روستائیان در انتخابات اشاره کرد و گفت: در انتخابات 29 اردیبهشت 96 بدعت جدیدی ایجاد شد که اختلاف چندین میلیونی در آمار مشارکت روستائیان در انتخابات سال‌های 92 و 96 به‌وضوح دیده می‌شود که اگر اجازه رأی دادن به آن‌ها داده می‌شد نتیجه انتخابات شاید عوض می‌شد.

وی بیان کرد: ضدانقلاب‌ها مفهوم قدرت را در دایره قدرت الهی نمی‌بینند، آن‌ها به قدرتی غیر از قدرت خداوند قائل هستند و قدرت را در کدخدا می‌بینند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: قرآن کریم می‌فرماید «منافقین چیزهایی بر لب‌هایشان می‌گویند که در دل‌هایشان نیست و این‌ها مردم را گمراه و از راه خدا باز نگه می‌دارند».

وی به تعرفه‌های بدون مهر، جمع‌کردن زودهنگام صندوق و بستن درهای شعبه‌های اخذ رأی در ساعت 12 ظهر اشاره کرد و گفت: آن‌ها خواستند عده‌ای از پابرهنگان جامعه رأی ندهند.

علوی افزود: در فتنه سال 88 بدعت غیرقانونی کردند و برای رأی خلق‌الله لشکرکشی خیابانی به راه انداختند که شورش اشرافیت بر جمهوریت بود؛ ولی در انتخابات سال 96 بدعت تازه‌ای طراحی و به راه انداختند و حق رأی دادن را از مردم گرفتند.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج با بیان اینکه ما نگران انحراف انقلاب هستیم و وظیفه‌داریم حق را بیان کنیم؛ اما نه به قیمت تضعیف پایه‌های نظام اسلامی، گفت: نگرانیم که آن‌قدر درگیر رودربایستی‌ها و سیاست‌زدگی‌ها شویم که دیگر نامی از انقلاب و اسلام باقی نماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار