رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:چندین سال است که در مجلس در خصوص بحث ساختارهای متمرکز در برنامه ریزی کشور مقابله می کنیم اما نتیجه آن این شده که وضعیتی کاملا نامتقارن در حوزه اقتصاد استان‌های کشور می‌بینیم .
کد خبر: ۴۳۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 26 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: مقاومت‌های جدی در ساختارهای خود دولت برای ما پیش آمد یکی از اقدامات ما در برنامه ششم این بود که اختیارات شورای برنامه ریزی را افزایش دهیم اما وقتی پیشنهادات خود را مطرح کردیم اولین منتقد ما خود دولت در رأس بود.

وی  خاطر نشان کرد: نه تنها در این استان بلکه در همه استانها در بود و نبود شورای برنامه ریزی الان در تصویب بودجه جاری خاصیتی ندارد و ابلاغ می‌کند، ۹۰ درصد سرفصل‌های بودجه جاری در استان‌ها در جای دیگر بسته شده و شورای  برنامه ریزی فقط صورت جلسه می‌نویسد.

پور ابراهیمی ابراز داشت: ما استان کرمانشاه را پاره‌ای از کشور می‌دانیم نگاه ما ملی است، یکی از ابهامات سهم اختیارات استانی در تخصیص بودجه‌ را شورای برنامه ریزی افزایش دهد.

وی گفت: استانداری که نتواند برای مسائل استانش تصمیم بگیرد نمی تواند برای استانش مفید باشد استانداری که تمام تصمیمات دستگاه های صنعت و معدن و کشاورزی و راه و دارایی مالیات آن در مرکز گرفته می شود و اختیارات لازم را ندارد نمی‌تواند موثر باشد و این را جلو بردیم و مصوب کردیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برنامه ششم بخش های زیادی از این اختیارات کاملا مشخص شده که به استان واگذار شود، نمونه آن شورای عالی معادن که بخش زیادی از اختیارات در این بخش تفویض می‌شود.

وی گفت: استاندار اگر ظرفیت‌هایی که وجود دارد را تصاحب کند و بکار گیرد مطمئن هستیم که ظرف بازه زمانی ۵ ساله در شورای اداری این استان خبرهای خوبی را خواهیم شنید و این امکان پذیر است.

پورابراهیمی افزود: استان کرمانشاه زرخیز است و این متوسط بارندگی بزرگترین ظرفیت تولید است ما آماده‌ایم از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ایجاد طرح های صنعتی حوزه فرآوری و... برای استان کرمانشاه کمک کنیم. مجلس و کمیسیون اقتصادی تمام قد ایستاده تا در کنار  شما به  حل مشکلات بپردازد

به گفته این مسئول:کمیسیون اقتصادی اعلام آمادگی می‌کند که از تمام ظرفیت خود برای کمک به دولت و حل مشکلات اقتصادی استفاده شود اما از دولت نیز انتظاراتی داریم الان آقای رئیس جمهور در حال بررسی هستند تا کابینه جدید را معرفی کنند ما اعتقاد داریم که اولویت تمرکز و توجه ویژه آقای رئیس جمهور باید به معضلات اقتصادی باشد امروز گره مسائل کشور در حوزه اقتصادی است.

پور ابراهمی اظهار کرد: رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر صنعت معدن، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج عضو اصلی اقتصادی دولت هستند که انتظا ر داریم با وسواس و نگاه ویژه و تخصصی انتخاب  شوند تا تحولات مهم اقتصاد را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: ما انتطار تعامل خوبی بین اعضای کمیسون اقتصادی و کابینه باشد رییس جمهورتیمی ر ا که در حوزه اقتصادی معرفی می کند باید همراه باشند از دولت در حوزه اقتصادی باید صدای واحد به گوش برسد در غیر اینصورت چالش اقتصادی ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به گفته خود رییس جمهور هیچ وزیری نمی تواند موفق باشد مگر تعامل مثبت با مجلس داشته باشد وانتظار ما موضوع بحث جسارت در تصمیم گیری است ما امروز نیازمند مدیران جسوری هستیم تا در اقتصاد 
تصمیمات جسورانه بگیرند اقتصاد کشور با رویکرد محافظه کاری اداره نخواهد شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار