امام جمعه شاهرود:
امام‌جمعه شاهرود با اشاره به مشارکت باشکوه ۷۳ درصدی مردم شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مجلس به وزرایی رأی دهد که وعده‌های دولت را عملیاتی کنند.
کد خبر: ۴۳۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 26 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در محل مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر بابیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، ابراز داشت: هر فردی که رای آورد رئیس جمهور همه اقشار مختلف مردم است لذا باید نمایندگان مجلس، مسئولان و مردم کمک کنند تا وعده‌ها عملیاتی شود چراکه این امر پیشرفت و آبادانی کشور و شهرستان را به دنبال دارد.

وی افزود: امروز مشکل کشور مسائل اقتصادی و معیشت مردم است که باید در این جنگ اقتصادی که بر ما تحمیل‌شده به دولت کمک کنیم تا بتواند در حل مشکلات باصلابت باشد و بتواند معضلات جامعه را برطرف کند تا این اعتماد مردمی که در سایه وفاق و همدلی به دست آمده، دچار لطمه و آسیب نشود.

دشمنی با ایران در راستای خوش خدمتی آل‌سعود به صهیونیست‌ها است

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به نشست سران عرب به سرکردگی آمریکا در عربستان بابیان اینکه معرفی ایران به عنوان دشمن خدمت به صهیونیستاست، ابراز داشت: مثلث شوم عرب به نمایندگی ترامپ در منطقه شکل گرفت که نتیجه آن ایران هراسی و ائتلاف علیه ایران بود که باید گفت از بطن شروع انقلاب نوپای ایران همه غربی‌ها علیه ایران اقدام کردند که نتوانستند کاری انجام دهند.

امینی ادامه داد: این ائتلافی که در عربستان شکل گرفت در واقع برای خالی کردن جیب امت‌های اسلامی بود که باید گفت اینکه دشمن خونی در ائتلاف با ما شرکت کند و جای دوست و دشمن عوض شود و ایران به عنوان دشمن در منطقه شناخته شود کاری را صورت نمی‌دهد و باید امت‌های اسلامی مردم منطقه را متوجه این توطئه‌ها و دسیسه ها کنند که ائتلافت آمریکایی به ضرر کشورهای مسلمان است.

وی افزود: در حمله وحشیانه رژیم بحرین به منازل مسکونی جمع زیادی از مردم کشته شدند و باید پرسید حقوق بشر در کجای جهان قرار دارد که چشمان خود را در برابر این همه ظلم و تجاوز بسته است و چرا هر جا دلشان می‌خواهد سخن می‌گوید اما جایی به نفعشان نیست سکوت مرگ‌بار دارند.

رمضان ماه مهمانی و بهره‌مندی از ضیافت الهی

امام جمعه شاهرود بایادآوری اینکه مسجدسنگر است و باید محور تحکیم اعتقادات باشد، ابراز داشت: در آستانه ماه رمضان برگزاری تجمعات و محافل قرآنی در فضای باز مانعی ندارد اما باید توجه داشت بوستان ها نمی‌تواند جای مساجد را پر کند و اولین وظیفه که باید همه مردم رعایت کنند نگهداری حرمت این ماه و توجه به نیازمندان و فقرا باید باشد.

امینی در ادامه تصریح کرد: همه عالم متعلق به خدا است اما در ماه رمضان ویژگی خاصی دارد که آن را از سایر ماه‌ها متمایز می‌کند، نازل شدن قرآن، شب‌های قدر و روزه واجب در این ماه گنجانده‌شده که باعث کرامت مومن می‌شود.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان دهه اول برکت، دهه دوم رحمت و دهه سوم مغرفت است که خداوند سفره بخشش را برای مومنان پهن می‌کند که باید از فعل حرام پرهیز و از این ضیافت الهی بهره‌مند شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار