رئیس سازمان امور دانشجویان کشور اظهار امیدواری کرد که دانشجویان از مهر 96 دارای رفاه‌کارت دانشجویی شوند.
کد خبر: ۴۳۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 27 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از قدس آنلاین مجتبی صدیقی درباره آخرین اقدامات اجرایی برای توزیع رفاه‌کارت دانشجویی گفت: همه دانشگاه‌ها تحت پوشش رفاه‌کارت دانشجویی قرار می‌گیرند. البته دانشگاه‌های دولتی به دلیل ارتباط مستقیم‌تری که با صندوق رفاه دارند، در مرحله اول اجرای این طرح قرار خواهند گرفت ولی این کارت برای همه دانشجویان دولتی، غیردولتی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی- ‌کاربردی و آزاد صادر می‌شود.

او اضافه کرد: صندوق رفاه دانشجویی به‌زودی نحوه توزیع و عملکرد رفاه‌کارت دانشجویی را اعلام خواهد کرد.

به گفته صدیقی، رفاه‌کارت دانشجویی یک کارت فراگیر است که اگر دانشجویی بخواهد تسویه‌حساب نماید و برای ادامه تحصیل اقدام کند، قبلاً باید به دانشگاه مراجعه می‌کرد ولی الان روی سیستم می‌تواند این کار را انجام می‌دهد. یا اگر دانشجو هر گواهی دیگری لازم داشته باشد، می‌تواند از طریق این سیستم آن را بگیرد. حتی دانشجویان خارج از کشور که نیاز به ارز داشته باشند، از طریق این سیستم می‌توانند خدمات ارزی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها برای صدور رفاه‌کارت دانشجویی به‌صورت جداگانه اقدام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: البته صندوق دانشجویی به‌صورت متمرکز کار را دنبال کرده است و در مرحله نهایی قرار دارد که برای آن حدود 34 خدمت پیش‌بینی شده است و به‌زودی اعلام رسمی‌ خواهد شد.

صدیقی با اشاره به راه‌اندازی شبکه جامع دانشجویی یادآور شد: این شبکه خدمات جامعی را به دانشجویان ارائه می‌کند. مثلاً بخش نقل و انتقالات و تسهیلات به دانشجویان خارجی به‌صورت الکترونیکی درآمده که البته از دهه فجر سال گذشته آغاز به کار کرده است و امسال توسعه می‌یابد تا دانشجویان بدون حضور فیزیکی بتوانند به خدماتی که نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار