مدیرکل بنیاد مسکن همدان اظهار داشت: با توجه به حمایت ویژه دولت از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در این مقطع زمانی پیش‌بینی ما این است که بتوانیم در سال ۹۶ بیش از ۲ هزار واحد نیمه‌کاره که مالکان آنها استطاعت لازم برای ساخت را ندارند تکمیل و تحویل آنها دهیم.
کد خبر: ۴۳۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 28 May 2017
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت:با مشارکت بنیاد برکت وبا همکاری حساب ۱۰۰حضرت امام (ره)۴۰۰واحد مسکن روستائی در همدان ساخته می‌شود.

به گزارش تسنیم، حسن ظفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارتقای دانش فنی طراحان و ناظران ساخت‌وساز نظام فنی روستائی که در استان همدان فعالیت می‌کنند دوره 5 روزه با حضور 174 نفر از ناظران، ناظران نظام فنی روستائی و مهندسین طراح  برگزار شد.

وی افزود: در این دوره مباحث8، 9، 10 و19 مقررات ملی ساختمان شامل روش‌های اجرای سفت کاری، بتن‌ریزی، پی‌کنی، تحلیل اشکالات اجرائی و غیره به مدت 3هزارو 480 نفر ساعت به افراد آموزش داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان بیان کرد: براساس این دوره آموزشی و سهمیه‌ای که در چارچوب بهسازی و نوسازی مسکن‌های روستائی تحت عنوان سهمیه سال 95 در اختیار استان قرار گرفته است بالغ بر 9 هزار و 423 نفر در سامانه تسهیلات بهسازی مسکن روستائی ثبت نام کرده و تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 594 نفر به نظام بانکی معرف شده‌اند .

وی با بیان اینکه از 2 هزار و 594 نفر، هزار و118 نفر موفق به عقد قرار داد با بانک‌ها شدهاند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون 319 نفر موفق به اخذ گواهی پایان کار از سازمان نظام فنی روستائی شده‌اند که امیدواریم با همکاری و مشارکت بیشتر مردم بتوانیم سهمیه سال 95 استان همدان را به صورت کامل جذب کنیم.

ظفری با اشاره به اینکه سهمیه استان در سال 95در بخش بهره‌مندی از تسهیلات 9 هزار و 800 فقره است، گفت: در صورت مشارکت و همکاری مردم برای استفاده از فرصتی که دولتی در اختیار آنها گذاشته، این مقدار مطابق پیش‌بینی ما تا 12 هزار فقره قابل ارتقا است.

وی عنوان کرد: در طرح بهسازی مسکن‌های روستائی 99 هزار سهمیه برای استان همدان در نظر گرفته شده است که از این تعداد تا کنون85 هزار و421 فقره موفق به استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده در این طرح شده‌اند .

مدیرکل بنیاد مسکن همدان بیان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 از مجموع 175هزار و 229 واحد مسکن روستائی موجود در استان، 49 درصد بهسازی و نوسازی شده‌اند وبر همین اساس فاصله ما با افق ترسیم شده در سند چشم انداز 1404  و رسیدن به شاخص 75 درصد  بسیار اندک است و امیدواریم 26 درصد باقی مانده را پیش از سال 1404 محقق کنیم.

وی ابراز کرد: باتوجه به تعداد خانوار موجود در استان همدان با کمبود 25 هزار واحد مسکن روستائی هستیم که ما با ارائه تسهیلات آسان و یارانه‌ای در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان و مشارکت بیشتر مردم در این طرح به دنبال رفع آن هستیم.

ظفری افزود: در سال 96 برای رفع کمبود مساکن روستائی در بیش از 120 روستا، هزار قطعه زمین از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان به زوج‌های جوانی که فاقد مسکن هستند با شرایط سهل و مزایای ویژه واگذار می‌کنیم.

وی همچنین از اختصاص 2میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار از سوی حساب 100 حضرت امام (ره)برای تکمیل واحدهای نیمه تمام در سطح روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: 508 واحد مسکن روستائی با حمایت حساب 100 حضرت امام (ره)در استان همدان تکمیل و به مالکان آنهاتحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان اظهار داشت: با توجه به حمایت ویژه دولت از حساب 100 حضرت امام (ره)در این مقطع زمانی پیش بینی ما این است که بتوانیم در سال 96 بیش از 2 هزار واحد نیمه کاره که مالکان آنها استطاعت لازم برای ساخت را ندارند تکمیل و تحویل آنها دهیم.

 وی گفت: اعتبار مصوب در نظر گرفته شده برای ساخت واحدهای نیمه کاره مسکن افراد نیازمند در روستاها توسط حساب 100 حضرت امام (ره) بیش از 8 میلیارد تومان است که قطعا استان همدان می‌تواند با شناسائی و تکمیل واحدهای مورد نظر از این فرصت به خوبی بهره‌مند شود.

ظفری افزود: در سال گذشته بیشترین توجه به اقشار آسیب‌پذیر از سوی حساب 100 حضرت امام (ره) اتفاق افتاده و مردم از این فرصت خوب با قائل بودن به قوانین و مقررات ساخت و ساز مسکن‌های روستائی  بیشترین استفاده راکردند.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های ملی انجام شده بیش از 12 میلیارد و 800 میلیون تومان تحت عنوان اعتبار مصوب قیر یارانه‌ای یا مصرف مستقیم به استان همدان ابلاغ شده است که می‌توانیم از این فرصت پیش آمده برای آسفالت کردن معابر روستائی استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: از همه مسئولان استان، فرماندارن بخشداران و دهیاران روستاها می‌خواهم با هم‌افزائی همانند سال 94 و 95  به این عرصه ورود کرده تا بتوانیم در سال 96 نیز بیشترین خدمت را به مردم عزیز روستاهای استان ارائه دهیم.

وی درباره وضعیت مسکن روستا "سیاه دره" نیز عنوان کرد: براساس تفاهم نامه‌ای که بین بنیاد مسکن همدان و بیناد برکت منعقد شده است در سال 96 بیش از 400 مسکن روستائی با استفاده از تسهیلات بهسازی، حمایت حساب 100 حضرت امام (ره) و حمایت بنیاد برکت در استان همدان ساخته می‌شود.

ظفری با بیان اینکه از این 400 واحد، بخشی به روستای سیاه دره، تاریک دره و چرب زل تعلق می‌گیرد، ابراز کرد: در حال حاضر خدمات ذکر شده توسط مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان فراهم شده و مردم می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستانی بنیاد مسکن با تشکیل پرونده از تسهیلات ذکر شده استفاده کنند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار