کارشناس فوتبال کشورمان گفت: وقتی در طول بازی اسیر حرکات تکنیکی و تاکتیکی پرتغال شدیم و حتی قادر به حفظ توپ و کنترل بازی نیستیم حذف شدن حق مان است.
کد خبر: ۴۳۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 28 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از مشرق تیم فوتبال جوانان کشورمان پیش از دیدار با پرتغال امید زیادی برای صعود به دور بعد رقابت های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی جوانان داشت اما در عین شایستگی با نقایص فنی موجود در امر هدایت تیم نتوانست از نیمه مربیان استفاده لازم را برده و خیلی راحت ظرفش دو بازی برابر زامبیا و پرتغال در دو نیمه دوم 6 گل (4 گل از زامبیا و 2 گل از پرتغال) دریافت کرد تا تیمی که تا قبل دور سوم مسابقات گروهی دوم جدول بود به یکباره تیم چهارم شود!

مسعود اقبالی درباره چرایی این موضوع حرف زد و به برسی و تحلیل این موضوع پرداخت.

متن کامل صحبت های اودر ادامه می آید:

*چیزی برای تیم جوانان کم نگذاشتند

مدرس فوتبال کشورمان در کنفدراسیون آسیا درباره آنچه در این مدت د راختیار این تیم بوده اظهار داشت:« تمام سعی فدراسیون و باشگاه ها قبل از اینکه تیم جوانان مان حذف شود این بود که از تیم جوان خود حمایت کنند و این اقدامات به نحو احسن و در حد توان انجام و ارائه شد».

*از تیم های پایه بیشتر از حذف شدن نخواهید!

اقبالی درباره توانایی های تیم های پایه ایران بیان کرد:« اما تمام کارشناسان و کادر فنی به خوبی می دانند که سقف فوتبال ما همین است و زمانی که فرزندان ما از دورانی خیلی زودتر از این مقطع سنی فرآیند رشد فیزیکی و آمادگی جسمانی مطلوب، مهارت های تکنیکی، بلوغ تاکتیکی و شاید عامل بسیار مهم روانی را نهادینه نکرده اند توقعی بیش از این از آنها دور از انصاف است».

*چرا بعد از گل فقط دفاع کردیم؟

وی در تحلیل فنی بازی ابتدا تأکید کرد:« بارها مطرح کرده ایم که اگر به دنبال افتخارات ملی هستیم باید به دنبال ریشه ها باشیم. از کوزه همان برون تراود که در اوست. در تمام طول بازی در اختیار تیم پرتغال بودیم. مگر در همان دقایق اول به گل نرسیدیم؟ پس چگونه شد که از آن به بعد و در تمام طول بازی دفاع کردیم؟ چون مربیان ما کاملا می دانستند که ما در تمام ابعاد از آنها پایین تریم».

*ما کجاییم پرتغال کجاست؟

اقبالی ادامه داد:« آنها خودشان را به ما تحمیل کردند چون در سال بیش از انگشتان دست بازی دوستانه دارند. بسیاری از آنها کاندیدای بازی در تیمهای بزرگسالان هستند. ما در کجای جهان ایستاده ایم. زمانی که بیش از 90 در صد بازی اسیر حرکات تکنیکی و تاکتیکی حریف می شویم و حتی قادر به حفظ توپ و کنترل بازی نیستیم نباید هم حرفی برای گفتن داشته باشیم».

*در تاکتیک تَوَهُّم داریم که همه کار بلدیم!

اقبالی در پایان خاطر نشان کرد:« زمانیکه استراتژی ما دفاع در زمین خود و ضد حمله است اما حتی یک بار قادر به چنین کاری نیستیم در اصل دچار توهم تاکتیکی هستیم. باید بپذیریم که فوتبال به عنوان یک پدیده اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی نیازمند برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری مالی و انسانی دور از هرگونه بی عدالتی است. آیا باز هم گوش شنوایی نیست؟».



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار