مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: عملیات اجرایی ورودی اصلی شهر قزوین در محل تقاطع بلوار امام خمینی (ره) و کنار گذر آزاد راه تهران- رشت - زنجان امسال آغاز می شود.
کد خبر: ۴۳۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 28 May 2017
مسعود حق لطفی اظهارداشت: اجرای ورودی اصلی شهر قزوین در محل ورودی شمالی بلوار امام خمینی (ره) و توسعه حمل و نقل عمومی از  اولویت های توسعه ترافیکی شهر است.

وی افزود: با بررسی های انجام شده ورودی اصلی شهر قزوین در محل تقاطع بلوار امام خمینی و کنارگذر آزاد راه تهران به رشت و زنجان پیش بینی شده که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می شود.



مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآورشد: بلوار امام خمینی (نوروزیان) طولانی ترین مسیر شمالی جنوبی قزوین است که شهر را به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می کند به نحوی که این گذرگاه نقش ستون فقرات شهر را دارد و علاوه بر ایفای نقش دسترسی به بیشتر نقاط شهر قزوین، مناسبترین و کوتاهترین مسیر نیز  برای گردشگران و مسافران محسوب می شود تا از آثار تاریخی و محلات دیدنی شهر بازدید کنند.

رئیس شورای حمل و نقل استان بیان کرد: با توجه به ویژگی های یاد شده برای تردد در این مسیر بایدمدیریت ترافیک به ویژه سیستم حمل و نقل عمومی به شکل مناسب و ویژه ای پیش بینی و اجرا شود.

حق لطفی تصریح کرد: در این راستا و بر اساس طرح جامع ترافیک حمل و نقل شهر قزوین چند تقاطع هم سطح در طول این مسیر از آزاد راه تا میدان آزادی (سبزه میدان) احداث شده که همگی در راستای روان سازی جریان ترافیکی در این خط بوده اند ولی قطعا این طرح ها کافی نبوده و باید دسترسی و تردد از این مسیر به ویژه برای حمل ونقل عمومی از آزاد راه وشمال قزوین تامرکز و جنوب قزوین به ایستگاه راه آهن تسهیل شود.

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: عملیات احداث ورودی اصلی شهر قزوین در محل تقاطع بلوار امام خمینی (ره) و آزاد راه تهران-زنجان-رشت در سال جاری آغاز شده و برنامه ریزی برای مدیریت ترافیکی این مسیر با اولویت حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار