جعفرزاده ایمن آبادی پاسخ می دهد ؛
تابناک / کمتر از 10 روز از انتخابات رياست‌جمهوري گذشته است و حسن روحاني با آراي قابل‌توجهي مجددا منتخب اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان معتدل شده تا براي چهار سال ديگر اداره کشور را در دست بگيرد.
کد خبر: ۴۳۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 28 May 2017
تابناک / کمتر از 10 روز از انتخابات رياست‌جمهوري گذشته است و حسن روحاني با آراي قابل‌توجهي مجددا منتخب اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان معتدل شده تا براي چهار سال ديگر اداره کشور را در دست بگيرد.

انتخابات هيأت‌رئيسه مجلس اما اولين رويداد مهم سياسي است که بعد از اين پيروزي در کشور رخ مي‌دهد. روز گذشته صداهايي از چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب به گوش رسيد که به عملکرد برخي از اعضاي کابينه حسن روحاني درباره تلاش‌هايشان به منظور تأثير بر هيأت‌رئيسه مجلس اعتراض دارند. آن‌طور که معترضان مي‌گويند، برخي از اعضاي کابينه به‌واسطه ارتباطشان با برخي از نمايندگان اصول‌گرا و حتي عضو جبهه پايداري، در حال رايزني با بخشي از نمايندگان ديگر اصول‌گراي معتدل و حتي برخي از اعضاي فراکسيون اميد هستند تا رأي آنها را براي انتخابات هيأت‌رئيسه مجلس تغيير دهند.

آن‌طور که چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلبان مي‌گويند فراکسيون مستقلين با همراهي برخي از اعضاي کابينه دولت دوازدهم، در حال مذاکره با فراکسيون ولايت يعني اصول‌گرايان نزديک به پايداري براي حذف علي مطهري و محمد‌علي وکيلي از هيأت‌رئيسه مجلس است اما برخي از نمايندگان اصلاح‌طلب رايزني برخي از اعضاي کابينه دولت را علني کرده‌اند، به‌طوري‌که با واکنش واعظي، وزير ارتباطات و از اعضاي حزب اعتدال و توسعه و از نزديکان حسن روحاني مواجه شدند. 

آن‌طور که گفته مي‌شود ريشه اين اختلافات به اسفند سال گذشته برمي‌گردد؛ به زماني که مطهري به همراه چند تن از نمايندگان مجلس به ديدار رئيس‌دولت اصلاحات رفتند. از آنجايي که اين ديدار به مذاق برخي از اصول‌گرايان خوش نيامد؛ امروز تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا او را از صندلي نايب‌رئيسي مجلس پايين بکشند. اگرچه اين تأويل از سوي برخي چهره‌هاي اصول‌گرا از جمله جعفر‌زاده ايمن‌آبادي و کاظم جلالي رد شده است. 



چرا علی مطهری خط قرمز هیئت رییسه مجلس است!؟


نماینده مردم رشت در این باره اظهار کرد: علی مطهری خط قرمز ماست.

ایمن آبادی اظهار کرد: به کرات گفته ایم، علی مطهری مثل علی لاریجانی برای ما خط قرمز است. مطهری سمبل آزادگی و مردانگی است.

وی افزود: برخلاف خیلی ها که با لیست امید به مجلس ورود کردند و تاکنون سخنی نگفته اند، مطهری مردانه میجنگد و دفاع می کند. کدامیک از لیست امیدی مثل مطهری اینگونه مردانه وارد میدان شده و جنگیده است؟

نائب رئیس فراکسیون مستقلین اضافه کرد: معتقدم که این شایعات در مورد کنار گذاشتن مطهری از هیئت رئیسه خط تفرقه است. علی مطهری آدم سالمی است و حریت دارد و از خطوط قرمز ما به شما می آید.

جعفرزاده‌ايمن‌آبادي، با اشاره به برگزاري انتخابات هيأت‌رئيسه از تصميم‌گيري فراکسيون مستقلان ولايي خبر داد و گفت: آنچه اين روزها درباره حذف آقاي مطهري از هيأت‌رئيسه مطرح مي‌شود، کذب محض بوده و به هيچ عنوان واقعيت ندارد. 

او با اشاره به توئيت اخير مصطفي تاجزاده درباره تلاش نزديکان رئيس مجلس براي حذف مطهري از هيأت‌رئيسه، گفت: نمي‌دانم آقاي تاجزاده چرا چنين توئيتي گذاشته و چنين مسئله‌اي را مطرح کرده است. 

آقاي مطهري به‌نوعي حيثيت جريان اصلاحات و اعتدال است و اصلا چنين مسائلي صحت ندارد. 

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: متأسفانه يک خط تفرقه و نفاق ميان دو فراکسيون حامي دولت يعني فراکسيون‌هاي «اميد» و «مستقلین» ايجاد شده که قصد دارد ميان نمايندگان انشقاق ايجاد کند و همزمان برخي از بيرون مجلس نيز بر طبل اختلاف مي‎‌کوبند. واقعيت اين است که فضاي مجلس با بيرون متفاوت است و براي حفظ انسجام و نظم دروني مجلس، بايد همه جناح‌ها را حفظ کنيم. 

او معتقد است ادامه رياست لاريجاني بر مجلس به صلاح هر سه فراکسيون و همه نمايندگان است و مطهري نيز بايد همچنان نايب‌رئيس مجلس باشد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار