جلسه شورای اداری شهرستان پاوه با حضور اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی، مدیران و فرمانداران شهرستان پاوه و روانسر در فرمانداری پاوه برگزار شد
کد خبر: ۴۳۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 28 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمومي فرمانداري شهرستان پاوه ،در این جلسه که با هدف بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی منطقه اورامانات برگزار شد، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در نقطه صفر مرزی پاوه قدردانی کرد.

شهاب نادری افزود: بنده و مسئولان و فعالان اقتصادی منطقه پاوه و اورامانات از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست رسمی شدن مرز شوشمی در شهرستان پاوه، رسمی شدن مرز شیخ صله در ثلاث باباجانی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اورامانات را داریم.

وی افزود: با انجام این سه مهم می توانیم بخشی از رشادت و فداکاری و ایثار و از خود گذشتگی مردم این منطقه را در حفاظت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی جبران کنیم. 

فرماندار پاوه نیز با ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این شهرستان گفت: مردم پاوه بیش از 50 سال است در انتظار رسمی شدن مرز شوشمی و تردد مسافر از این 
مرز هستند که هنوز این انتظار برآورده نشده است. 

پرویز ایده پور افزود: طرف مقابل ما هم در کشور عراق همانند مردم پاوه سالهات در انتظار تردد از مرز شوشمی هستند و بارها علاقه مندی خود را برای این مهم ابراز کرده اند. 

وی گفت: در 2 سال گذشته 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای ساماندهی بازارچه شوشمی (کوله بری و پیله وری) هزینه کرده ایم اما متاسفانه نتوانسته ایم به این مقدار سود به مردم و فعالان اقتصادی خودمان برسانیم.

شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت و داشتن 84 کیلومتر مرز مشترک با کردستان عراق دارای 2 بازارچه کویه بری و پیله وری است که مردم این شهرستان همواره در انتظار رسمی شدن این مرز هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار