رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ کیلو مواد‌غذایی فاسد در جنوب کرمان جمع‌آوری و معدوم‌سازی شده است گفت: در راستای اجرای طرح سلامت ماه رمضان ۷۳۳ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد‌غذایی در منطقه صورت گرفت.
کد خبر: ۴۳۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 29 May 2017
محمدرضا محمدی‌ساردو امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: در برنامه سلامت ماه رمضان امسال جنوب کرمان 10 تیم فعالیت دارند که تعداد پرسنل فعال در هر اکیپ بازرسی در طول اجرای برنامه 53 نفر است.

وی تصریح کرد:11 اکیپ نظارتی در اجرای برنامه در هفت شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر توجه به نظارت در تهیه و توزیع مواد‌غذایی در محل‌های برگزاری مراسم، کنترل روغن در تهیه و طبخ غذا و غیره، گفت: استفاده از نمک تصفیه شده ید‌دار و عدم استفاده از سنگ نمک در تهیه غذا و نیز توجه ویژه به ایمنی مواد غذایی و غیره نیز مورد توجه این نهاد است.

وی عنوان کرد: حفظ و ارتقای سلامت روزه‌داران در ماه مبارک رمضان نیازمند کنترل عوامل محیطی است که باید توجه شود.

محمدی‌ساردو با بیان اینکه در اجرای برنامه سلامت ماه رمضان 61 کارشناس و بازرس در منطقه فعالیت دارند تصریح کرد: همچنین واحد بهداشت محیط ستاد مرکز بهداشت در هر شهرستان هم برای رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه مواد‌غذایی، آب و غیره شکایات ثبت سامانه 190 صبح و عصر فعال هستند.

وی افزود: در یک سال گذشته در راستای اجرای طرح سلامت ماه رمضان 733 بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد‌غذایی در منطقه صورت گرفت که 2 هزار و 300 کیلو‌گرم مواد‌غذایی فاسد جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.

محمدی‌ساردو با بیان اینکه در اجرای طرح سلامت نوروزی در زمینه بازدید از سامانه‌های آب‌رسانی، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مقام دوم را در کشور کسب کرد، بیان کرد: همچنین در زمینه ثبت بازدیدهای ایام نوروز در سامانه بازرسی بهداشت محیط مقام نخست را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.

وی اظهار داشت: در اجرای برنامه سلامت ماه رمضان امسال نیز در منطقه با توجه به تجهیزات سخت‌افزاری و نمونه‌برداری و کنترل مواد‌غذایی مانند سنجش روغن مصرفی، رطوبت‌سنج و غیره اهداف مورد نظر این دانشگاه که همان سلامت مردم است بهتر از سال‌های گذشته محقق می‌شود.

وی افزود: از مردم درخواست می‌شود علاوه بر توجه به توصیه‌های کارشناسان بهداشتی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در هنگام خرید و تهیه مواد غذایی از جمله عدم رعایت بهداشت فردی و غیره از طریق سامانه شکایات مردمی 190 وزارت بهداشت را مطلع کنند و در اسرع وقت به آن رسیدگی می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار