کد خبر: ۴۳۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 31 May 2017
علت سرخ شدن آب زاینده رود مشخص شد.

به گزارش تیتر شهر، رنگی شدن آب زاینده رود در محدوده مبارکه و زرین شهر از روز گذشته تاکنون سبب شده تا سلامت و بهداشت آب در این محدوده با مشکل روبرو شود و این در حالی است که گمانه های متفاوتی در خصوص چرایی بروز این وضعیت، وجود دارد.

در حالیکه به گفته مردم شهرستان مبارکه رنگ آب شبیه زمانی است که پساب های یک واحد صنعتی به آب وارد شده باشد اما رئیس اداره منابع آب مبارکه و زرین شهر در خصوص علت بروز این وضعیت می گوید: تعدادی از کارگران تصفیه خانه آب یزد در سده لنجان، با سهل انگاری، فیلترهای تصفیه خانه را در رودخانه زاینده رود محدوده مبارکه شست و شو دادند که رسوبات فیلترها وارد رودخانه و موجب قرمز شدن آب آن شده است.

گفتنی است با وضعیتی که اکنون آب زاینده رود در این محدوده دارد و جریان آب، تا ساعتی دیگر رنگ رودخانه محدوده شهر اصفهان هم قرمز رنگ می شود.

این در حالی است که ذاکر هرندی فرماندار شهرستان مبارکه می گوید: از مناطق بالادست این اتفاق رخ داده و آب قرمز رنگ وارد شهرستان‌های مبارکه و لنجان شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای مشخص شدن منبع آب قرمز وارد شده به رودخانه زاینده رود در حال انجام است، گفت: اطلاعات لازم در این زمینه را از مدیرکل مدیریت بحران استانداری دریافت کنید، ما نیز در حال نامه نگاری با محیط زیست برای پیگیری موضوع هستیم.

دقایقی پیش منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان پاسخگویی این موضوع را به اداره محیط زیست استان اصفهان محول کرد که در نهایت نیز طی تماس با حمید ظهرابی مشخص شد که به خاطر خراب شدن سیستم پمپاژ تصفیه خانه آب شرب در تصفیه خانه لنجان پساب وارد آب زاینده رود در محدوده لنجان شد.

وی ادامه داد: خرابی سیستم پمپاژ تا دو ساعت و نیم به طول انجامید.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان گفت: آب شرب مردم لنجان مشکلی ندارد و مردم هم نگرانی از بابت فضولات و مواد شیمیایی نداشته باشند و این آبی بوده که گل و لای داشته  و به همین خاطر آب قرمز رنگ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار