مکرون در سفر به رباط و پس از دیدار با پادشاه مغرب، در این آئین که در «دارالسلام» محل اقامت شخصی محمد ششم برگزار شد، شرکت کرد.
کد خبر: ۴۴۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 15 June 2017
به گزارش تابناک : رئیس جمهوری فرانسه عصر روز گذشته (چهارشنبه) با هدف بررسی و حل بحران خلیج فارس و توسعه همکاری ها در عرصه مبارزه با تروریسم، وارد فرودگاه رباط شد و مورد استقبال گرم پادشاه این کشور قرار گرفت.
مکرون در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با پادشاه مغرب تاکید کرد: تلاش های دیپلماتیک خود را برای کاهش تنش ها در خلیج فارس ادامه می دهم. 
رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرده است که هفته آینده نشستی با یکی از رهبران ارشد امارات متحده عربی در پاریس برگزار و همچنین بار دیگر با امیر قطر گفت وگو می کند.
تلاش برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک در موضوع بحران خلیج فارس، از جمله اهداف اصلی سفر رئیس جمهوری فرانسه به مغرب و دیدار با پادشاه این کشور اعلام شده است. 
این درحالی است که سازمان ملل متحد در مورد تاثیر بسته شدن مرزها بر روز جمعیت، اظهار نگرانی کرده است. 
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، مصر و یمن از روز پنجم ژوئن جاری (15 خرداد) تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند. 
همچنین عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین حریم هوایی خود را برای استفاده قطر ممنوع اعلام کرده و از دیپلمات های قطری خواستند تا ظرف 48 ساعت خاک این کشورها را ترک کنند. 
علاوه بر این ، عربستان سعودی تنها مرز زمینی خود با قطر را بست و در پی آن کشورهای مالدیو، موریتانی و دولت شرق لیبی نیز به متهم کردن قطر به اعمال 'سیاست های مداخله گرایانه و حمایت از گروه های تروریستی' روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند. 
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر چند روز بعد از بروز این بحران با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که 59 نفر از جمله یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و همچنین 12 مؤسسه خیریه را به اتهام 'همکاری با تروریسم' در فهرست تحریم قرار داده اند. 
به گزارش ایرنا، وزرای امور خارجه و اقتصاد ترکیه قرار است امروز پنجشنبه به کویت سفر کرده و درخصوص روابط دوجانبه و حل مساله قطر به رایزنی بپردازند. 




منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار