زمانی که به شهر دیگری مسافرت می‌کنید، معمولا علاوه بر هزینه سفر با هواپیما، قطار و یا اتوبوس، نیاز به اقامت در هتل هم دارید. اکنون برندان سیبراکت، فارغ‌التحصیل معماری از دانشگاه نوادا در لاس و گاس، ایده ترکیبی جالبی مطرح کرده است.
کد خبر: ۴۴۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 20 June 2017
به گزارش تابناک : او چیزی طراحی که به آن "هتل هایپرلوپ” می‌گوید، این سازه درواقع سیستم حمل و نقلی متشکل از ۱۳ هتل در شهرهای مختلف ایالات‌متحده آمریکا است.
 
هتل هایپرلوپ، هتلی که بین شهر‌ها سفر می‌کند!

سیبراکت دانشجویی است که امسال برنده جایزه ۱۵۰ هزار دلاری نوآوری رادیکال شده بود، جایزه‌ای که به ایده‌های خلاق برای طراحی هتل‌های فانتزی اختصاص دارد. امسال هیئت ژوری متشکل از هفت سرمایه‌گذار، طراح و معمار هتل، طرح هتل هایپرلوپ را از بین ۶۵ اثر از ۲۴ کشور جهان، به‌عنوان یکی از دو فینالیست برگزیدند.

این طرح مفهومی آینده‌نگرانه، لزوم خرید بلیت جداگانه برای سیستم‌های حمل و نقل در بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا را بر طرف می‌کند. در طرح هتل هایپرلوپ، کلان‌شهرهای سیاتل، پورتلند، سان فرانسیسکو، لاس وگاس، لس آنجلس، دنور، سانتافه، آستین، شیکاگو، نشویل، واشنگتن دی سی، نیویورک و بوستون  به وسیله ۱۳ هتل به هم متصل می‌شوند. طرح مفهومی هتل هایپرلوپ از ایده شرک هایپرلوپ وان موسوم به DevLoop الهام گرفته است.

هتل هایپرلوپ، هتلی که بین شهر‌ها سفر می‌کند!
هتل هایپرلوپ درواقع سیستم حمل‌ونقلی متشکل از ۱۳ هتل در شهرهای مختلف ایالات‌متحده آمریکا است


ایده سیستم حمل‌ونقل فوق‌سریع هایپرلوپ، در سال ۲۰۱۳ توسط ایلان ماسک، مطرح شد. در طرح پیشنهادی او، هایپرلوپ به عنوان چیزی بین "یک (هواپیمای مافوق صوت) کنکورد، یک ریل گان و میز ایر هاکی” توصیف شده است. از آن زمان تاکنون، ایده او هواخواهان بسیاری در سراسر جهان یافته است. ماسک پیش‌بینی کرده بود، این سیستم حمل‌ونقل زمینی که از لوله‌های خلأ، ماگلو (همان تکنولوژی به‌کاررفته در قطارهای مغناطیسی)، سیستم نیرومحرکه‌ی بدون اصطکاک و پاد بهره می‌برد، با سرعتی نزدیک به‌سرعت صوت (۱۲۳۶ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند.

در واقع مسافران درون پادهای شناوری که با کوسن احاطه شده‌اند قرار می‌گیرند و در لوله‌هایی عظیم (همان تونل‌ها) سفر می‌کنند. این کوسن، فشار و اصطکاک درون لوله را کاهش می‌دهد و به پاد امکان حرکت با سرعتی بسیار بالا را می‌دهد، همچون سُر خوردن گوی در بازی ایر هاکی. سیستم ماگلو (تعلیق مغناطیسی غیرفعال) و یا خروج هوای پرفشار از خود پاد موجب شناور ماندن وسیله نقلیه در لوله‌ها می‌شود.

باوجودی که ایلان ماسک ایده اولیه هایپرلوپ را مطرح کرده، اما خودش در هیچ‌کدام از پروژه‌های ساخت هایپرلوپ شرکت نداشته است. شرکت هایپرلوپ وان که پیش‌ازاین هایپرلوپ تکنالجیز نام داشت، ماه مه سال قبل، اولین تست سیستم پیشرانش خود را به انجام رساند. دو ماه پس از آن، شرکت رقیب، هایپرلوپ ترنسپورتیشن تکنالجیز، قراردادی را با دولت اسلواکی به امضا رساند که به موجب آن شرکت متعهد می‌شد، سیستم حمل و نقل فوق سریعی در این کشور واقع در اروپای مرکزی بسازد.

هتل هایپرلوپ، هتلی که بین شهر‌ها سفر می‌کند!
طرح مفهومی هتل هایپرلوپ از ایده شرک هایپرلوپ وان موسوم به DevLoop الهام گرفته است


با وجود حذف اصطکاک از این تکنولوژی،  هایپرلوپ قادر به حمل مسافران با سرعتی حدود ۷۶۰ مایل در ساعت (۱۲۲۳ کیلومتر بر ساعت) یعنی ۱۰ مایل کمتر از سرعت صوت خواهد بود و همچنین پادهای بدون سرنشین هم با سرعتی بیش از ۸۰۰ مایل در ساعت حرکت می‌کنند.

درواقع، هایپرلوپ با این سرعت فوق‌العاده بالا قادر به پیمودن مسیر بین لندن و ادینبور (پایتخت اسکاتلند) در عرض کمتر از ۳۰ دقیقه خواهد بود، سفری که با قطار ۴ ساعت طول می‌کشد. همچنین با این سیستم، سفر ۴۰۰ مایلی بین لس آنجلس و سان فرانسیسکو در امتداد خط ساحلی کالیفرنیا، در کمتر از نیم ساعت طول خواهد کشید.

اکنون، شرکت هایپرلوپ وان امیدوار است، مراحل احداث مسیر آزمایشی خود را تا پیش از پایان نیمه اول سال جاری به پایان برساند. این شرکت در سال گذشته، تفاهم‌نامه‌ای را با مقامات شهر دبی و امارات متحده عربی برای امکان‌سنجی سیستم حمل‌ونقل فوق پیشرفته خود به امضا رساند. هایپرلوپ وان پس از کمی تأخیر،  عکس‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد، شرکت در حال ساخت یک مسیر آزمایشی در مقیاس کامل در صحرای نوادا است.

هتل هایپرلوپ، هتلی که بین شهر‌ها سفر می‌کند!
هتل هایپرلوپ با هزینه اقامت ۱۲۰۰ دلار به ازای هر تخت، قادر خواهد بود، در شبکه‌ای از شهرهای آمریکا به حرکت دربیاید


عکس‌هایی که این شرکت در خلال کنفرانس راه‌آهن خاورمیانه در دبی منتشر کرد، لوله‌هایی به طول ۵۰ متر و قطر ۳.۳ متری را نشان می‌دهد که برای آزمایش هایپرلوپ در حال نصب هستند. هایپرلوپ وان این مسیر آزمایشی را "DevLoop” نام‌گذاری کرده است. زمانی که مراحل ساخت این مسیر آزمایشی به پایان برسد، حلقه‌ای به طول ۳۰ مایل را در خارج از شهر لاس‌وگاس ایجاد می‌کند که هایپرلوپ وان امیدوار است، آزمایش‌های مقیاس کامل نخستین سیستم حمل‌ونقل هایپرلوپ جهان را در آن انجام دهد.

در حالی که این پروژه هنوز هم یک پروژه مفهومی محسوب می‌شود، هایپرلوپ وان اعلام کرده، تا سال ۲۰۲۰، یک سیستم هایپرلوپ کاملا عملیاتی می‌سازد. سیبراکت به بزینس اینسایدر گفت، این هتل هایپرلوپ با هزینه اقامت ۱۲۰۰ دلار به ازای هر تخت، قادر خواهد بود، در شبکه‌ای از شهرهای آمریکا به حرکت دربیاید. او همچنین می‌گوید، تخمین نزده هزینه هر شب اقامت در این هتل هایپرلوپ چقدر خواهد بود.

سیبراکت گفت: "مهمانان می‌توانند، به هر مقصدی در شبکه (هتل هایپرلوپ) سفر کنند و حتی در یک روز از مقصدهای متعددی بازدید کنند.”

هتل هایپرلوپ، هتلی که بین شهر‌ها سفر می‌کند!
برندان سیبراکت طراح هتل هایپرلوپ می‌گوید، با این طرح می‌خواسته، روش‌هایی که این تکنولوژی قادر به تغییر تجربه کلی سفر و مهمان‌پذیری است را کاوش کند


سیبراکت تخمین می‌زند، هزینه ساخت هر هتل مدولار حدود ۱۰ میلیون دلار خواهد بود که اندازه آن به مکان آن بستگی دارد. هتل‌هایی که در شهرهای شلوغ و متراکم ساخته می‌شوند، احتمالا کوچک‌تر از هتل‌های شهرهای کوچک‌تر و کمتر متراکم خواهند بود. سیبراکت می‌گوید، مهمانان از امکانات لوکسی، شامل یک دفتر، اتاق نشیمن به همراه تلویزیون‌های صفحه تخت، اتاق خواب و حمام برخوردار خواهند بود.

از آنجایی که هنوز تکنولوژی‌ها و زیرساخت‌های موردنیاز برای سیستم هایپرلوپ هنوز در دسترس نیست، هیچ طرح مشخصی هم برای ساخت اولین هتل هایپرلوپ هم وجود ندارد. سیبراکت باور دارد که یکی از هتل‌های مفهومی‌اش طی پنج تا ۱۰ سال آینده ساخته می‌شود.

او گفت: "به باور من شرکت هایپرلوپ وان، یکی از شرکت‌های حمل و نقل نوآور بزرگ بعدی در ایالات‌متحده آمریکا و احتمالا جهان خواهد بود. با این طرح، می‌خواستم، روش‌هایی که این تکنولوژی قادر به تغییر تجربه کلی سفر و مهمان‌پذیری است را کاوش کنم.”



منبع : وبسایت تکرا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار