يکي از منتخبان پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اعضاي شوراي پنجم در يک توافق جمعي متعهد شدند در طول دوران نمايندگي مردم در شورا مسئوليتي که قابل جمع با عضويت در شورا نباشد را برعهده نگيرند. به گزارش ايرنا، زهرا نژادبهرام افزود: توافق مذکور ميان تمامي اعضاي شوراي شهر پنجم و در جلسه روز گذشته اتخاذ شده است. وي خاطرنشان کرد: اين تصميم به پاس احترام به راي مردم و امانتداري در مسئوليتي که برعهده ما قرار گرفته اتخاذ شده است. زهرا صدراعظم نوري نيز در گفت و گو با ايسنا با تأييد اين خبر گفت: براساس اين توافق 21 نفره اعضاي دوره پنجم شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش متعهد شدند در طول چهار سال نمايندگي مردم در اين شورا هيچ گونه مسئوليتي که قابل جمع با عضويت در شورا نباشد را برعهده نخواهند گرفت.
کد خبر: ۴۴۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ 22 June 2017
به گزارش تابناک : حسين مرعشي درباره گزينه هاي شهرداري تهران نيز گفت: آقايان نجفي، حجتي، بي‌طرف و حتي خود بنده براي شهرداري تهران مطرح شده‌ايم و آقاي محسن هاشمي هم کنار اين اسامي مطرح است. سخنگوي حزب کارگزاران در عين حال تصريح کرد: اين اسامي در برخي محافل سياســي مطرح شدند ولي هنوز اينها در مرحله ابتدايي بحث است و وارد مطالعات کامل نشده‌اند. مرعشي با بيان اينکه فرض اوليه اين اســت دوستاني خارج از شورا براي اين کار کانديدا شوند، اظهار داشت: گزينه محسن هاشمي در صورتي جدي مي‌شود که از دوستان خارج از شورا و شخصيت‌هاي شناخته‌شده مطرح و ملي، کســي قبول نکند شهردار شود و يا در دولت مسئوليت‌هايي داشته باشند و حاضر نشوند به شهرداري بروند، مثلاً اگر دولت برنامه‌اي براي آقاي نجفي داشته باشد و بخواهد ايشان را به سازمان برنامه بفرستد همه ما ترجيح مي‌دهيم ايشان به سازمان برنامه و بودجه بروند. وي افزود: اگر رفتن ايشان به سازمان برنامه و بودجه منتفي شود آقاي نجفي براي شهرداري آمادگي دارند. آقاي حجتي هم ترجيح‌شان اين نيست که الزاماً در دولت باشند يعني اگر دولت ايشان را آزاد کند، اين امکان وجود دارد که به شهرداري بروند. مرعشي در گفت‌وگو با مجله سازندگي تصريح کرد: آقاي هاشمي اعلام کردند که به‌هيچ‌وجه خارج از آن ميثاق‌نامه عمل نخواهند کرد اما اگر کســاني که ميثاق‌نامه را تهيه کردند و بر آن تأکيد داشــتند و دارند، خودشان به اين جمع‌بندي برسند که بايد اين اتفاق بيفتد و از ايشان بخواهند که به شــهرداري برود در اين صورت وي هم مي‌پذيرد و مشکلي هم وجود ندارد اما الان خود ايشان داوطلب ابتدايي براي اين کار نيست.
نجفي: اگر پيشنهاد شود، فکر مي کنم!
محمدعلي نجفي هم گفت: در بين اعضاي جديد شوراي شهر وقتي صحبت از کانديداهاي بالقوه براي شهرداري تهران مطرح بوده اسم من هم مطرح شده است. وي در عين حال گفت: اگر پيشنهادي براي شهرداري تهران داشته باشم به آن فکر مي کنم اما هنوز فکر نکرده ام. اين پيشنهاد قابل فکر کردن است.در همين حال ايرنا در خبري نوشت: پيرو انتشار شايعاتي در برخي شبکه هاي اجتماعي در مورد احتمال استعفاي محسن هاشمي از عضويت در شوراي شهر منتخب تهران، دفتر وي با بي اساس خواندن اين شايعات، اين احتمال را تکذيب کرد. در همين رابطه پايگاه خبري جهان نيوز نيز مدعي شد حزب اتحاد ملت ايران در جلسات پنهاني خود در حال بررسي جهت انتخاب شهردار تهران مي باشند و نظر مثبتي نيز نسبت به انتخاب محسن هاشمي براي شهرداري تهران ندارند. اين پايگاه همچنين نوشت: محمد خاتمي نيز با شهر دار شدن محسن هاشمي به شدت مخالف است لذا احتمال حذف محسن هاشمي از ميان گزينه هاي شهرداري تهران بسيار زياد است.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار