کره جنوبي روز پنجشنبه اعلام کرد که کره شمالي پيشنهاد اين کشور براي پايان مناقشات با ابزار مذاکره و گفت وگو را نپذيرفته است.
کد خبر: ۴۴۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 22 June 2017
به گزارش تابناک : «مون جائه اين» رئيس جمهوري کره جنوبي پيشتر در سخناني به ازسرگيري مذاکرات با کره شمالي در خصوص برنامه هسته‌اي اين کشور ابراز اميدوار کرده بود.
يونهاپ خبرگزاري کره جنوبي روز پنجشنبه در گزارشي اين مطلب را اعلام کرد و يادآور شد که پيونگ يانگ پيشنهاد سئول براي انجام مذاکره و در پيش گرفتن رفتار مناسب در روابط دو جانبه را رد کرده است.
گزارش تاکيد کرده است که «مون جائه‌اين» اين پيشنهاد را در واکنش به تنش‌هاي فزاينده در روابط آمريکا و کره شمالي مطرح کرده و خواستار برقراري صلح و آرامش در منطقه شبه جزيره کره شده بود.
اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد که روزنامه ارگاني «چوسون سينبو» کره شمالي نيز که در ژاپن منتشر مي شود، سخنان رئيس جمهوري کره جنوبي به مناسبت هفدهمين سالگرد نشست دو کره در سال 2000 را به باد انتقاد گرفت و آن را به شدت محکوم کرد.
اين روزنامه، «مون جائه اين» را سخنگوي رئيس جهموري آمريکا دانست و گفت که کره جنوبي در حال پيوستن به سياست هاي خصمانه واشنگتن در برابر پيونگ يانگ است.
قرار است هفته آينده رئيسان جمهوري کره جنوبي و آمريکا با يکديگر ديدار و در خصوص مسئله هسته اي کره شمالي گفت وگو کنند.
«مون جائه اين» وعده داه است يک رويکرد دو جانبه نسبت به کره شمالي داشته باشد و بر آن اساس با انجام مذاکرات با پيونگ يانگ، فعاليت هسته اي کره شمالي نيز متوقف شود.
او که ارديبهشت امسال کار خود را در مسند رياست جمهوري کره جنوبي آغاز کرد، رويکردي متفاوت و ملايم تري با «پارک گئون هي» رئيس جمهور سابق اين کشور در قبال کره شمالي دارد.





منبع : ایرنا 
برچسب ها: کره جنوبی ، کره شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار