مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: پس از گذشت 28 سال از پایان دفاع مقدس هنوز 10 تیر ماه به عنوان یک روز ملی در سالنامه رسمی کشور ثبت نشده و همچون خرمشهر و دزفول روزی بنام مهران در تقویم نداریم.
کد خبر: ۴۵۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 01 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سلیمان رستمیان با تبریک سالروز آزاد سازی مهران اظهار کرد: کربلای یک عملیات سنگینی بود که توسط رزمندگان به دستور امام راحل انجام و منجر به آزادسازی شهر مهران از چنگال ارتش متجاوز رژیم بعث عراق شد.
 
وی افزود: اهمیت این عملیات به حدی بود که امام راحل پس از آزاد سازی مهران اعلام کرد که این شهر را هم خدا آزاد کرد ضمن اینکه باز پسگیری این شهر مرزی اهمیت مضاعفی در هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان اسلام داشت.
 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام یادآور شد: این در حالیست که بارها از طریق شورای فرهنگ عمومی و اداری استان برای نامگذاری 10 تیر ماه با عنوان روز مقاومت مکاتبه شده ولی تاکنون نتیجه ای نداشته است.
 
وی با گلایه از رسانه ملی گفت: از طرفی رسانه ملی هم به موضوع آزاد سازی مهران به عنوان یک افتخار ملی بخوبی نمی پردازند و این عملیات مهم و غرور آفرین بر خلاف سایر عملیات های دوران دفاع مقدس پر رنگ نشان داده نمی شود.
 
رستمیان تاکید کرد: مهران امروز به دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زائران حسینی تبدیل شده و با عنایت امام حسین(ع) حق مهران ادا شده و مردم با این منطقه و اهمیت آن بیشتر آشنا شده اند.
 
وی به برنامه های بزرگداشت این روز اشاره کرد و افزود: سرکشی از خانواده های شهدای آزاد سازی مهران، چاپ ویژه نامه این مناسبت، انجام تبلیغات محیطی و برگزاری آیین بزرگداشت در شهر مهران از جمله این برنامه ها است.
 
شایان ذکر است ؛شهر مرزی مهران 10 تیر سال 65 در عملیات کربلای یک و پس از نبردی سخت توسط رزمندگان اسلام از اشغال ارتش متجاوز رژیم بعث عراق آزاد شد.
 
در این عملیات بیش از 9 هزار نفر از قوای بعثی کشته و زخمی شدند و بیش از یک هزار و 200 نفر نیز به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.
 
امام خمینی (ره) پس از آزاد سازی این شهر مرزی گفت: مهران را هم خدا آزاد کرد.
در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از شش هزار نفر در شهرستان مرزی مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار