مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب، جشن ملی عفاف و حجاب در ۹ نقطه این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 05 July 2017
به گزارش تابناک : نجمه چگینی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز، ۱۴تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن سالروز واقعه خونین مسجد جامع گوهرشاد در مشهد مقدس و کشف حجاب توسط رضاشاه، اظهارکرد: به همین مناسبت و به منظور گرامیداشت شهدای عفاف و حجاب ۱۷ الی ۲۳ تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب با شعار 'حیا، عفاف، حجاب، ندای فطرت تعالی اجتماعی است'، نامگذاری شده است.
وی به روز شمار این هفته اشاره کرد و افزود: در روز ملی عفاف و حجاب که همزمان با چهارشنبه ۲۱ تیرماه است، اجتماعات بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در سطح استان در قالب جشن ملی عفاف و حجاب برگزار می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه این جشن‌ها در کرج در ساعات صبح و در بقیه شهرستان‌ها درساعات بعد از ظهر برگزار می‌شود، گفت: محل برگزاری این جشن‌ها در شهرستان‌های کرج، منطقه رجایی شهر کرج، مهرشهر، فردیس، اشتهارد، طالقان، محمدشهر، ساوجبلاغ، نظرآباد و جاده چالوس است.
چگینی ادامه داد: جشنی که در شهرستان کرج برگزار می‌شود در قالب پیاده روی از میدان شهدا تا تالارشهیدان نژاد فلاح این شهرستان از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تجمع در تالار شهیدان نژاد فلاح و آغاز جشن از ساعت ۹ و ۳۰ صبح با سخنرانی حجت الاسلام سرلک و خوانندگی حامد زمانی انجام می‌شود.
وی افزود: همچنین با توجه به ورود مسافران به شهرستان کرج از محور کرج- چالوس در این مسیر پخش گل و ایستگاه صلواتی ویژه مسافران را خواهیم داشت.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به اینکه یکی از ارکان فعالیت‌های سپاه در امور فرهنگی است، ابرازکرد: ناشناخته بودن منطق حجاب زن، خلا الگوهای مناسب و در شان نظام اسلامی و اجرا نشدن واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر و همچنین نبود تغذیه مناسب صحیح سیاسی عقیدتی برای جوانان و نوجوانان از جمله مشکلات جامعه ما در این حوزه است.
وی گفت: به همین منظور بسیج با همکاری خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و تربیتی دست به دست هم داده تا به صورت یکپارچه و شعار واحدی معضل مخرب بی حجابی را ریشه کن کند و فرهنگ اصیل اسلامی را جایگزین آن کند.
چگینی افزود که به امید روزی هستیم که زنان ایرانی با شناخت جایگاه خود در اجتماع و در کل خلقت به ارزش خود پی برده و نقش حقیقی و وظیفه اصلی خود را ایفا کنند.
وی یادآور شد: حجاب و عفاف در جامعه مختص به زنان نیست بلکه این مقوله وظیفه مردان نیز هست و می‌توان گفت که ۶۰ درصد امر حجاب به آقایان مرتبط است زیرا هرجایی که زن عفیفی را می‌بینیم نشان از وجود یک مرد باغیرت در آن خانواده است.
این مسئول اضافه کرد: حیا و عفت ضامن حریم خانواده‌هاست که متاسفانه در بینان خانواده‌ها به دلیل بدحجابی دچار مشکل شده‌ایم و خانواده‌ها به چالش افتاده‌اند.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه البرز اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با جنگ نرم دشمنان مقابله کنیم و برنامه‌های هوشمندانه ای در سراسر کشور اجرا کنیم.
وی یادآور شد: در سراسر استان به جز برگزاری این اجتماعات برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، پخش گل، تریبون آزاد، پیاده روی خانوادگی، نهضت روشنگری در بحث عفاف و حجاب و تقدیر از بانوان محجبه و عفیف توسط پایگاه ها و حوزه های بسیج اجرا می‌شود.





منبع : ایکنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار