مردم منطقه کمالشهر کرج از قطعی مکرر آب شرب به خصوص در تابستانها به ستوه آمده و خواستار رسیدگی سریع مسئولین آبفای استان البرز، به این مشکل شدند.
کد خبر: ۴۵۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 06 July 2017
به گزارش تابناک : هرساله با آغاز فصل گرما، مردم منطقه کمالشهر کرج با قطعی مکرر آب شرب مواجه می شوند و این قطعی آب مشکلات عدیده ای را برای ساکنان فراهم آورده است.

بانوی جوانی که ساکن بلوار شهرداری در منطقه کمالشهر کرج است در تماس با خبرگزاری فارس البرز گفت: ما در منطقه بوستان یکم ساکن هستیم و طی شبانه روز گذشته، شاهد قطعی آب طولانی مدت بوده‌ایم، وقتی هم در اعتراض به این مسئله و درخواست رسیدگی با اداره مربوطه تماس می گیریم، در جواب می گویند: قطعی آب ناشی از مشکلات تعویض لوله، ایرادات فنی شیر فلکه اصلی است.

این بانوی ساکن کمالشهر ادامه داد: روز گذشته از ساعت 9 صبح تا 10 شب، یعنی 13 ساعت، آب وجود نداشت و برای ساکنینی که در خانه خود فرزند کوچک و یا فرد بیمار دارند این مسئله بسیار ناراحت کننده است، امروز نیز به همین منوال، از ساعت 9 صبح تا این لحظه وضعیت قطعی همین است.

وی با بیان اینکه بنده نماینده جمع کثیری از مردم این منطقه هستم که نسبت به قطعی آب طولانی مدت اعتراض دارم اظهار داشت: بعضی وقتها مشکل قطعی آب، حتی تعویض مدیر منطقه! ذکر می شود و ما نمی دانیم چرا هرسال باید این را بشنویم و بالاخره چه زمان به مشکل ما رسیدگی خواهد شد.

این فرد ساکن کمالشهر ادامه داد: حتی می دانیم قبل از امروز نیز، فلکه اصلی بلوار شهرداری کمالشهر که در ابتدای شهرک صدریه قرار دارد، هر روز مورد دستکاری برای  نیمه بسته شدن قرار می گرفته و برای همین همیشه مردم این منطقه با افت فشار آب روبرو هستند، تابستان هم که می شود به این ترتیب باید عذاب بکشیم.

مدیر روابط عمومی آب شهری استان البرز در این رابطه به خبرنگار ما می گوید: به دلیل افزایش دما و ایجاد چاه های غیرمجاز در منطقه کمالشهر، پیشاهنگی و خرمدشت با افت فشار آب مواجهه هستیم که این مشکل در حال رفع شدن است.

علیرضا لرستانی می افزاید: البرز امسال 5% با مشابه پارسال خود افزایش مصرف آب داشته است زیرا مردم اصلاح الگوی مصرف را رعایت نمی کنند و افزایش دما و حفر چاه‌های غیرمجاز در ساختمان ها باعث شده است عمق چاه های البرز از150 به 300 متر برسد و این مسئله جای نگرانی بسیار دارد.

وی با بیان اینکه از مناطق مهرشهر کرج که افت فشار آب کمتری دارند در حال انتقال آب به منطقه کمال شهر و غرب کرج هستیم تا معضل سریع تر رفع شود اظهار داشت: مردم عزیز باید در مصرف آب مدیریت به خرج دهند و ساختمان ها، پمپ مخزن آب ایجاد کنند و در زمان تنش مصرف نیز از استفاده های نابجا مانند استحمام طولانی، شستشوی غیرمتعارف و مصرف بی رویه کولر خودداری نمایند.

به گفته یکی دیگر از شهروندان کرج، در منطقه مهدی آباد نیز مشکل قطعی و کمبود آب شرب همیشگی حاکم است، زیرا در مساحت محدودی از زمین، خانه هایی کوچک ساخته شده و افراد زیادی در آن ساکن هستند.

این شهروند می افزاید: در این منطقه گاه در یک کوچه پس کوچه نیم متری، بیش از شش هفت خانه با عرض کمتر از نیم متر وجود دارد که امکان لوله گذاری و یا تعویض لوله با قطر بالاتر میسر نیست، به همین دلیل آب در هنگام جریان در لوله ها قبل از اینکه به برخی مناطق برسد با افت فشار مواجه می گردد.

وی می افزاید: این مسئله یعنی در چنین مناطقی که خانه سازی طبق اصول صحیح شهرسازی انجام نشده و تعداد خانوار به نسبت فضا و اندازه کوچه و خیابان زیاد است، اگر 100 برابر این مقدار هم آب وجود داشته باشد، لوله ها و خروجی ها ظرفیت خروج مقدار مورد نیاز همه مشترکین را ندارد.

عدم نگرانی مردم از پایدار بودن تأمین آب و رفع مشکلات کمبود و افت فشار، حق طبیعی شهروندان ساکن مناطق و وظیفه مسئولین است که صد البته همراهی مردم نیز با استفاده بهینه و درست، در رفع این اختلالات  و تأمین مطلوب آب شرب با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف، شرط و مسئله مهمی است.




منبع : فارس
برچسب ها: قطعی آب ، کمالشهر کرج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار