معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی در بازدید از پروژه های نیمه تمام شهرستان نقده اعلام کرد: احیای دریاچه ارومیه مساله ای ملّی است و پروژه انتقال آب به پیکره دریاچه طبق برنامه زمانبندی اجرایی می شود.
کد خبر: ۴۵۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 11 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، تقی کهوریان در بازدید از پروژه های نیمه تمام شهرستان نقده که به همراه اعضای شورای فنی استان انجام گرفت آخرین وضعیت پروژه های شهرستان را بررسی و دستورات لازم برای فعال سازی و تکمیل آنها به مدیران مربوطه صادر کرد.

دراین سفر معاون امور عمرانی استاندار از مراحل ساخت مدارس 12 کلاسه شهید قنبراژدری و 12 کلاسه  شهید رجایی نقده، مصلی شهر نقده، مجتمع فرهنگی و هنری و مجتمع ورزشی کارگران نقده و همچنین از پروژه احداث میدان میوه و تره بار، پروژه تعریض جاده ارتباطی محمدیار نقده، پل رودخانه ای داخل شهر نقده و پروژه حفر تونل انتقال آب سد کانی سیب بازدید کرد.

تقی کهوریان درحاشیه بازدید از پروژه ها با اشاره به خسارتهای ناشی از طغیان رودخانه گدار در فروردین امسال گفت:لایروبی و احداث دیوار ساحلی وتشدید برخورد با ساخت و سازهای واقع د بستر و حاشیه رودخانه گداردرراستای ایمن سازی رودخانه در دستور کار قرار گرفته است که به همین دو دستگاه خودروی ویژه لایروبی دربستررودخانه ها و زمین های سست و لجنی که از کشورآلمان با اعتباری در حدود 50 میلیارد ریال خریداری شده است و عملیات لایروبی این رودخانه بزودی آغازمی شود.

وی افزود:از محل اعتبارات بازسازی مناطق سیل زده، امسال در مرحله نخست به شهرداریهای نقده و محمدیار 14 میلیارد ریال کمک برای احداث دیوار ساحلی در جداره رودخانه گداردرمحدوده شهراختصاص داده شده است.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین به پروژه بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز اشاره ای کرد و گفت:یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم طرح ملّی نجات و احیای دریاچه ارومیه است که با دستورات ریاست محترم جمهوری و اختصاص اعتبارات ویژه به این طرح که تا به حال به 2000 میلیارد تومان بالغ می شود خوشبختانه مرحله تثبیت دریاچه با موفقیت انجام و مرحله احیاء نیزبا انتقال آب به دریاچه آغاز شده است.

تقی کهوریان ادامه داد:براساس طرح زمانبندی پروژه عملیات انتقال آب تا تیرماه سال 98 به بهره برداری می رسد و با هماهنگی های که انجام شده پروژه پیشرفت خوبی دارد و تمامی مسئولان اجرایی در تلاش هستند که این پروژه در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.





photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲01photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲02photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲03photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲05photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲06
photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲07photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲08photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲09photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲10photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲11
photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲13photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۰_۱sds۲-۵۱-۳۲14

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار