استاندار البرز با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت استان البرز در مرکزیت کرج متمرکز است، گفت: این امر فرایند ایجاد بسترهای خدمات الکترونیک را شهر به شهر آسان تر ساخته است؛ مزیتی که سایر استانهای کشور از آن برخوردار نیستند،ضمن اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بعنوان وزیر معین در این زمینه همراه مسئولان البرز هستند.
کد خبر: ۴۵۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 12 July 2017
به گزارش تابناک : «سیدحمیدطهائی» ظهر چهارشنبه در جلسه «توسعه خدمات دولت الکترونیک» با تأکید بر تکمیل قطعات پازل شهر هوشمند در استان، به تجارب سایر کشورها در ایجاد دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: استونی یکی از کشورهایی است که در حوزه خدمات، با صدور کارت های ویژه الکترونیکی بسترهای کلیه خدمات روزانه شهروندان خود را ایجاد کرده است و این چنین تجاربی می تواند ما را نیز در افق فناوری اطلاعات یاری گر باشد.
طهائی با اشاره به وضعیت وضعیت تمرکز جمعیت در استان البرز تصریح کرد: در حال حاضر 85 درصد جمعیت استان البرز در مرکزیت کرج متمرکز است و این خود کار را برای اجرای خدمات الکترونیکی سهل تر نموده است، در حالی که سایر استانها از چنین ظرفیتی
برخوردار نیستند و به جهت وسعت و پراکندگی جمعیتی موفق تر از ما در اجرا نخواهند بود.

وی افزود: اجرای کامل خدمات دولت الکترونیک در یک شهر از استان البرز، مسیر را برای توسعه خدمات در سایر شهرستانهای نیز فراهم خواهد آورد.
استاندار البرز به مسئولان حوزه فناوری اطلاعات نیز تکلیف کرد تا مصمم تر از پیش در این زمینه حرکت کنند و نهایت ظرفیت را برای اجرای خدمات الکترونیکی بکار گیرند.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در زمینه تخصیص منابع و اعتبارات حوزه فناوری اطلاعات و آی تی همکاری و مشترک خواهد داشت.
طهائی گفت: شهرداری کرج تا کنون بیشترین هزینه کرد را در بحث فیبرنوری داشته است و سرمایه گذاری نزدیک به 1000 میلیارد تومان در استان برای توسعه خدمات الکترونیک همکاری ارزشمندی است؛ضمن اینکه دکتر واعظی وزیرمحترم ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به عنوان یکی از وزرای معین تا کنون برای ایجاد بسترهای خدمات فناوری اطلاعات به استان البرز نگاه ویژه ای داشته اند. 
بنابرگزارش این نشست، اجرای خدمات کارپوشه ایرانیان،دولت همراه، هوشمندسازی مدارس، مرکز تسهیل گری فاوا بعنوان درگاه کسب و کار استان، شهرهوشمند،،شبکه امن اجتماعی دستگاه های اجرایی،دبیرخانه الکترونیکی شهرستانها از جمله اقداماتی بوده است که در دولت در استان البرز اجرایی شده است و همین امر نیز موجب شده تا رتبه کشوری استان البرز در شاخص های فناوری اطلاعات از رتبه 14 در شاخص فناوری اطلاعات به جایگاه پنجم در کشور برسد، در حال حاضر از 299 خدمت در سال 94، تعداد 575 خدمت در سال 95 به دفاتر پیشخوان دولت واگذار گردیده است. در این جلسه دو پروژه "تانوما و جی نف" و روند خدمت رسانی این دو طرح نیز تشریح و گزارش داده شد.





منبع : خبرآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار