امروز رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا با هدف دیدار امیر قطر به دوحه سفر می کند.
کد خبر: ۴۵۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 13 July 2017
به گزارش تابناک : رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا قبل از ترک جده با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرد و به بررسی گسترش روابط دو جانبه و تقویت آن در کنار مسائل منطقه و تلاش‌های مشترک علیه تروریسم و تامین منابع مالی آن پرداخت.
قرار است تیلرسون امروز با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر مذاکره داشته باشد.
نشست وزیر خارجه امریکا و ولیعهد سعودی بعد از نشست تیلرسون با وزیران خارجه مصر، امارات، عربستان و بحرین و میانجی‌گر کویتی یعنی محمد عبدالله المبارک الصباح نماینده وزیر مشاور در امور کابینه برگزار شد.
در نشست وزیران خارجه عربی با تیلرسون بحران قطر از تمامی زوایا بررسی شد.
تیلرسون از روز دوشنبه وارد منطقه شده و ابتدا به کویت رفت.
در این راستا احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد: در نشست کشورهای "ناظر بر مبارزه با تروریسم" با وزیر خارجه امریکا به بررسی ابعاد مختلف بحران با قطر و تحولات اخیر مربوط به آن پرداخته شد.
وی گفت، سامح شکری، وزیر خارجه مصر بر لزوم توقف حمایت قطر از تروریسم و پایبندی این کشورها به مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
شکری در این نشست تاکید کرد: باید به راه حلی برای بحران رسید و قطر موضعی مثبت اتخاذ کند و به خواسته‌های ما پاسخ دهد.
به گفته این سخنگو، وزیر خارجه مصر مشارکت در این نشست را در چارچوب روابط ویژه با این کشورها که همگی روابط محکمی با امریکا دارند، عنوان کرد.
یک مقام اماراتی برجسته نیز گفت: هر گونه راه حلی برای بحران باید نگرانی‌های کشورهای عربی را برطرف کند و دوحه دیگر باعث اخلال در ثبات منطقه نشود.





منبع : ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار