تهران همواره مرکز ملی در امر سلامت بوده از این رو با حضور بیماران شهرستانی مواجه است که برای درمان به تهران می آیند؛ اما نبود امکانات لازم برای همراهان بیماران از جمله مشکلاتی عمده این افراد است؛ حضور شهرداری برای ارائه امکانات به این افراد که گاها در سطح شهر سرگردان هستند، همواره احساس می شود.
کد خبر: ۴۵۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 13 July 2017
به گزارش تابناک : باید تجربه همراه بیمار بودن را داشته باشید تا درک کنید که چقدر این افراد بیشتر از خود بیمار در رنج و سختی هستند. این رنج و سختی زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که همراه نداند چگونه شبی را که بیمارش باید بستری باشد تا صبح بگذراند. به ویژه در این چند روز اخیر که گرمای هوا امان همراهان را می برد.

همراهان بیماران شهرستانی کیلومترها راه طی می‌کنند تا از خدمات درمانی کلانشهر تهران بهره مند شوند. آنها مانند یک پرستار در بیمارستان کار می کنند اما شبها روی صندلی یا کنار جوی در خیابان می خوابند. در سرویس های بهداشتی حمام و لباس هایشان را روی نرده آویزان می کنند. دراین میان مسئولان، پس از سال ها به فکر این افراد افتاده اند و اخبار خوبی برایشان دارند. خبرنگار تیتر شهر به سراغ مرتضی طلایی، نائی رئیس شورای شهر تهران رفت تا از آخرین اقدامات نظارتی شورای شهر درباره ی این معضل اجتماعی مطلع شود.

وی در این خصوص گفت: مشکلات همراهان بیمار در تهران مشکلی اجتماعی است. از این رو مراکز خدمات درمانی وظیفه دارند تا تسهیلات لازم را برای همراهان بیمار تسهیل کنند اما متاسفانه در این شکل از ساخت و سازها، برای مراکز درمانی ما چنین امکاناتی پیش بینی نشده است.

طلایی افزود: تهران به دلیل آنکه به نوعی مرکز خدمات پزشکی و ملی است و از سوی دیگر تمرکز متخصصین و بیمارستان های مهم بر این امر است و بیماران از سراسر کشور به تهران می آیند؛ به طور طبیعی نیازمند وجود مراکز استراحت برای همراهان بیمار است.

وی ادامه داد: بسیاری از همراهان بیماران در روزهایی که درگیر بیماری عزیزانشان هستند و به تهران می آیند، از نظر مالی شرایط خوبی ندارند که به هتل بروند؛ بر این اساس در دوره چهارم سعی کردیم شهرداری را در جاهایی که امکان پذیر است مجاب کنیم که در احداث مراکز همراه بیمار اقدام کنند و این امر به عنوان یک موضوع مطرح است .

طلایی خاطر نشان کرد: فکر میکنم در آینده به نتایج خوبی برسیم. این کار به اعتقاد بنده، نیازمند هماهنگی و همکاری مشترک وزارت بهداشت، مراکز بیمارستانی، خیرین و از طریق وقف است.
نائیب رئیس شورای شهر تهران در پایان افزود: به عنوان مثال در امام زادگان عینعلی- زینعلی یک مرکز درمانی احداث کرده ایم و در آن جایی برای همراهان بیمار تعبیه شده است که بدان جا مراجعه می کنند و به آن ها خدمات ارائه می شود. 





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار