رئیس سازمان نظام پزشکی استان البرز با بیان اینکه طرح تحول سلامت دراجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت ، گفت: این طرح دگرگونی خاصی به نفع مردم و قشرهای آسیب پذیر در البرز ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۵۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 13 July 2017
به گزارش تابناک : دکتر محمد حسن شاپوری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: سازمان نظام پزشکی تنها به‌عنوان چشم ناظر در اجرای طرح سلامت عمل می کند و این طرح در استان البرز دگرگونی خاصی در سیاست‌های دولتی ارائه‌دهنده خدمت ایجاد کرده است.
وی گفت: بابیان اینکه در آستانه انتخابات سازمان نظام پزشکی قرار داریم، افزود: این نشست بدین منظور تنها با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی در حال برگزاری است.
وی بابیان اینکه انتخاب فرد اصلح در این انتخابات ضروری است، تأکید کرد: طبق قانون نظام پزشکی شهرستان فردیس به‌صورت مستقل فعال و انتخابات در این منطقه اختصاصی برگزار خواهد شد.
شاپور با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی وظایفی چون دفاع از حقوق خدمت گیران سلامت و ارائه‌دهندگان خدمت در این عرصه را بر عهده دارد، گفت: این سازمان با نهادهای نظارتی چون دانشگاه علوم پزشکی (معاونت درمان و مدیریت نظارت) همکاری لازم را دارد.
رئیس سازمان نظام پزشکی البرز گفت: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت ضروری است، بدون شک باید در این حوزه به‌طور جد وارد عمل شد.
شاپوری با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های بازآموزی و دوره‌های آموزشی ازجمله اقدامات انجام‌گرفته محسوب می‌شود، گفت: در سیستم تعرفه‌های پزشکی سلامت در سیستم بستری دولتی تا قبل از اجرایی شدن طرح تحول سلامت تغییری را درروند تعرفه‌ها شاهد نبودیم.
وی اظهار کرد: شکایت از نحوه اضافه پرداختی توسط بیمار در بیمارستان‌های خصوصی البرز کمتر از 10 مورد در چهار سال گذشته بوده که رسیدگی، حل‌وفصل شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی البرز گفت: در مجموع طی چهار سال گذشته در مراکز دولتی و نیمه‌دولتی درمانی و پزشکی کرج بیش از 100 شکایت در زمینه اضافه پرداخت‌ها انجام شده است.
اکنون بیش از 6 هزار و 700 ارائه‌دهنده خدمت شامل پزشکان، متخصصان، ماما و غیره به‌صورت رسمی در حوزه درمان در سطح استان البرز فعالیت دارند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار