رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد، کشورش قصد جنگیدن با هیچ کشوری را ندارد، ولی بر منافع خویش از راه‌های متمدنانه اصرار خواهد ورزید.
کد خبر: ۴۵۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 15 July 2017
به گزارش تابناک : "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در جمع کارگران کارخانه فرآوریهای معدنی «لبیدین» در استان بلگرادسکی روسیه گفت: «ما قصد نداریم با هیچکس به مشاجره، دعوا و یا جنگ بپردازیم، ولی معتقدیم که دیگران باید ما را به حساب آورده و به منافع قانونی روسیه احترام بگذارند. بنابراین ما از طریق راههای متمدنانه و قانونی روی دستیابی به منافع خویش اصرار خواهیم کرد. »

پوتین یادآور شد که روسیه یکی از بزرگترین کشورهای جهان هم از لحاظ وسعت خاک و هم از لحاظ جمعیت است. روسیه برای اینکه از منافع ملی خویش از راههای قانونی و متمدنانه دفاع کند، باید بتواند اطلاعات عینی و صادقانه ای و بدون تحریف تاریخی از خود ارائه دهد.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال یکی از کارگران، از برداشت خویش از شخصیت "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در نخستین دیدار دوجانبه صحبت کرده و یادآور شد که برخورد ترامپ برای او غیرمنتظره بود.  وی گفت: «من به این نکته توجه ویژه کردم و برایم تا حدودی غیرمنتظره بود که او (ترامپ) این ویژگی را داشت که به سخنان طرف مقابل گوش فرا بدهد و این خصوصیت برای یک سیاستمدار و یک رجال اجتماعی بسیار با اهمیت است. »

پوتین با اعتراف به اینکه نمی دانست دونالد ترامپ با طرفهای مذاکره کننده خود چه نوع برخوردی می کند، افزود: «من با دقت به سخنان و دیدگاههای  وی گوش دادم و این مسئله براین جالب بود و همیشه اتفاق نمی افتد که او نیز به نظرات من گوش فرا داده و بسیار فعال به آنها واکنش نشان داده و تفسیر نمود. »

رئیس جمهوری روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در مورد بحران اوکراین تاکید کرد که اوضاع در اوکراین که وخیم و نگران کننده شده است تا زمانی که مردم آن از تحمل وضعیت موجود خسته نشده باشند، ادامه خواهد یافت. وی یادآور شد: «ما روسها و همچنین اوکراینی ها که با ما وجوه مشترک بسیاری دارند، مردم بسیار صبوری هستیم. بحران در اوکراین هم نمی دانم چه زمان حل خواهد شد. این مسئله به مردم این کشور بستگی دارد که تا چه زمان این اوضاع را تحمل کنند. و امیدوارم که پایان این ماجرا خوب بوده و از راههای دموکراتیک باشد. »

پوتین همچنین وعده داد که برنامه هایی برای تسهیل شرایط به منظور اعطای تابعیت روسی به اتباع اوکراینی که مایل هستند به روسیه مهاجرت کنند، در نظر گرفته شده است.






منبع : نووستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار