استاندار البرز با اشاره به عزم مسئولان استان برای بهره برداری از انرژی های نو به عنوان یک ظرفیت برای البرز، گفت: در خصوص استقرار انرژی های نو در البرز حدود 2 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان برای این امر در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۶۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 15 July 2017
به گزارش تابناک : سید حمید طهائی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی که بعد از ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق استان نیز درصدد بهره برداری بیشتر از انرژی های نو بوده و احداث نیروگاه های تولید پراکنده در مقیاس کوچک 150 مگاواتی در این رابطه پیش بینی شده است که از این طریق نیز برای حدود 214 نفر اشتغال ایجاد می شود. 
استاندار البرز گفت: تدابیر لازم برای فراهم کردن زیرساخت های این امر اندیشیده می شود که از این طریق حدود 200 مگاوات برق تولید خواهد شد. 
وی افزود: در برخی از شهرک های صنعتی استان با کمبود انرژی مواجه هستیم که در این رابطه نیروگاه های کوچک در دستور کار قرار گرفته و یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به البرز نیز پست برق 400 مگاواتی در اشتهارد بود که اکنون در فاز تامین زمین قرار دارد. 
طهائی با اشاره به اینکه برش های استانی اقتصاد مقاومتی تعیین شده و مدیران دستگاه ها در این رابطه اقدامات خود را گزارش دادند، افزود: دستگاه ها باید طبق زمانبندی مشخص اقدامات خود را در راستای کارگروه اقتصاد مقاومتی انجام دهند. 
وی با اشاره به برنامه های اعلام شده از سوی ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: یکی از اهم برنامه ها مرکز شتاب دهی فناوری اطلاعات، توسعه و ایجاد کسب و کارهای نوپا بود همچنین امنیت اطلاعات و فناوری های اطلاعاتی به جد در دستور کار قرار دارد. 
طهائی گفت: اجرای پروژه چتر وای فای در 20 دستگاه اجرایی از جمله برنامه های مطرح شده بود و همچنین طرح کاروزی برای افزایش مهارت جوانان و فارغ التحصیلان اجرایی خواهد شد. 
وی افزود: سال گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هوشمند سازی مدارس با مساعدت ویژه وزارتخانه مطرح شد که در این رابطه گام های بزرگی برداشته شد که در این خصوص فرصت های شغلی نیز ایجاد می شود. 
استاندار البرز با اشاره به اینکه طرح سلامت الکترونیک در 200 روستا و مناطق کم برخوردار البرز اجرایی می شود، اضافه کرد: یکی از طرح های راهگشا امضای الکترونیک است که انتظار می رود تا پایان سال بر اساس زمانبندی تعیین شده اقدامات لازم در تمامی ابعاد مطرح شده به مرحله اجرا برسد. 
وی به طرح های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در برش استانی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: طرح ترسیب کربن در اشتهارد چند سال پیش آغاز شده تا ظرفیت های طبیعی حفظ شود، این ادراه کل بخشی از امور خود را برون سپاری خواهد کرد که از این طریق نیز فرصت های شغلی مناسبی ایجاد می شود. 
طهائی با بیان اینکه صندوق حمایت از منابع طبیعی توسعه پیدا می کند، افزود: در این رابطه برنامه های بسیاری تهیه و تدوین شده که تا پایان سال اجرایی می شود. 
استاندار البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری، ادامه داد: به تازگی به 3 کشور لهستان، آلمان و استونی سفر کردیم که در خصوص تعاملات تجاری به خصوص در زمینه کشاورزی و انتقال فناوری های نوین بحث و بررسی شد. 
وی با بیان اینکه تاکنون برای فراهم کردن زیرساخت های لازم در خصوص دولت الکترونیک هزار میلیارد تومان سرمایه گذایر شده است، گفت: در استان البرز برای نخستین بار استعلامات بین 10 اداره به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و این امر هفته گذشته در منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز به شکل پایلوت کشور اجرایی شد. 
استاندار البرز با اشاره به اینکه 48 خدمت پیشخوان دولت در البرز به 575 خدمت رسیده، افزود: این امر در استان البرز تا پایان سال پیشرفت بزرگی خواهد داشت البته تحقق آن منوط به همراهی شهرداری ها و سایر ادارات نیز است. 
وی در ادامه به حضور هیات اوکراینی در البرز اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری سابق اوکراین، سفیر اوکراین در ایران و اعضای بخش خصوصی این کشور در استان حضور پیدا کردند که به دنبال مذاکرات قبلی و تعاملات گذشته درصدد گسترش ارتباطات خواهیم بود. 
طهائی در پایان گفت: سال گذشته نظارت های کافی بر روند اقدامات دستگاه های عضو کارگروه اقتصاد مقاومتی صورت گرفت و امسال نیز این روند دنبال خواهد شد. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار