مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در استان البرز اجرایی شده است، گفت: امسال اشتغال ۱۲۵ زن سرپرست‌خانوار در البرز فراهم شد.
کد خبر: ۴۶۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 16 July 2017
به گزارش تابناک : داریوش بیات‌نژاد در نشست خبری  ظهر روز گذشته به مناسبت هفته  بهزیستی در سالن جلسات اداره کل بهزیستی البرز برگزار شد، اظهار داشت: هفته بهزیستی در حقیقت فرصتی است که تلاش صادقانه و شبانه روزی همکاران ما در بخش دولتی و غیردولتی به‌نوعی مورد توجه قرار می‌گیرد. غربالگری بینایی و شنوایی از جمله طرح‌هایی است که امسال با پوشش 98 درصدی انجام شده و استان البرز یکی از استان‌‌های موفق در اجرای این طرح بوده است.

اشتغال ۱۲۵ زن سرپرست خانوار امسال در استان البرز فراهم شد

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه درمان بیماران معتاد یکی از وظایف این اداره به شمار می‌رود، گفت: سلامت اجتماعی در این هفته به‌طور جد مورد توجه،  بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

بیات نژاد با بیان اینکه در طول سال مأموریت‌هایی بر‌عهده این سازمان است که به‌صورت ذاتی انجام می‌‌گیرد، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های موجود در سراسر کشور بحث آسیب‌های اجتماعی و لزوم ساماندهی این حوزه است. 

وی با اشاره به اینکه سامان‌دهی آسیب‌های اجتماعی و افراد آسیب‌دیده در این حوزه از امور مورد تأکید و توجه مقام معظم رهبری  است، گفت: فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی در این حوزه تاثیرگذار است.

مدیرکل بهزیستی البرز با تاکید بر‌اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها از جمله اقداماتی است که سازمان بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت زندگی، دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج و کاهش کودک‌آزاری از جمله این برنامه‌ها در این سازمان به شمار می‌رود. غربال‌گری ژنتیک پیش از ازدواج یکی از اقداماتی است که می‌تواند از تولد کودکان معلول جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه غربال‌گری بینایی از دیگر اقدامات این سازمان  است، افزود: دادگاه درمان‌مدار در این حوزه کار جدیدی است که انجام شده است. 

بیات‌نژاد با بیان اینکه این طرح به‌ صورت پایلوت در استان البرز اجرایی می‌شود، بیان کرد: با پیگیری مقامات عالی قضائی در استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم این امتیاز در سراسر کشور توسط البرز اخذ شده است.

بیات نژاد عملیاتی شدن این طرح را  به همکاری دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با این امر وابسته دانست و افزود: بدون شک حفظ شان و کرامت انسانی افرادی که دچار این بیماری شدند کاملا ضروری خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرکز درمانی کودکان زیر 18 سال در این‌باره در استان البرز راه‌اندازی و افتتاح‌ شده است، گفت: امیدواریم درمان این افراد بهتر و با موفقیت انجام شود.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه اعتیاد زنان برای جامعه  آثار منفی در بر دارد، گفت: برای این دسته از افراد نیز مرکز نگهداری راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه حق پرستاری در منزل از جمله خدماتی است که توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود، گفت: کمیته اشتغال برای بررسی شرایط تمامی افرادی که از خدمات بهزیستی برخوردار می‌شوند، تشکیل می‌شود.

بیات‌نژاد با بیان اینکه البرز حائز رتبه پنجم کشوری در بحث مناسب‌سازی منازل و معابر معلولین شده است، عنوان کرد: در حوزه اجتماعی  و ساماندهی کودکان بی‌سرپرست، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و غیره انجام می‌شود.

بیات نژاد با اشاره به اینکه خوشبختانه اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در استان البرز اجرایی شده است، گفت: امسال اشتغال 125 زن سرپرست خانوار در البرز فراهم شد.

وی با بیان  اینکه اعتبار لازم برای پروژه اداری شهرستان طالقان با سفر هیئت دولت به استان البرز تخصیص یافت، گفت: تا پایان شهریور سال جاری این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. در حوزه مشارکت‌های مردمی با محوریت تسهیل‌گری برای اشتغال‌زایی اقدامات ضروری اجرایی شده است.




منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار