تابناک / طرح سوال از شهردار لنگرود با درخواست ۵ نفر از اعضای شورای شهر لنگرود در آخرین جلسه این شورا وصول و صبح امروز (یکشنبه) به دست رضا کحالی رسید.
کد خبر: ۴۶۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 16 July 2017
تابناک / طرح سوال از شهردار لنگرود با درخواست ۵ نفر از اعضای شورای شهر لنگرود در آخرین جلسه این شورا وصول و صبح امروز (یکشنبه) به دست رضا کحالی رسید.

 
برخی از اعضای شورای شهر لنگرود معتقدند که شهردار شروط شورای شهر که طی بیانیه ای در سه شرط منتشر شده بود را رعایت نکرده است.


در ماده ۷۳ قوانین شورا و شهرداری آمده است: چنانچه یک یا چند نفر از اعضاء شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس‌شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این‌صورت رئیس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده‌شورا و پاسخ به سؤال می‌باشد ‌چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که‌حداقل به امضای یک سوم اعضاء شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر‌ده روز خواهد بود. شورا پس از طرح سؤال یا سؤالات و جواب شهردار، رأی موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل‌اعضاء رأی مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

 

اولین طرح سوال اواخر آبان ماه سال گذشته (۱۳۹۵) با ۲۳ سؤال به شهردار رسید که ۷ نفر از اعضای شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند ولی شورا اسلامی شهر برای ادامه کارها باتوجه به رایزنی های صورت گرفته فرصت مجددی را با سه شرط برای رضا کحالی در کسوت شهرداری طی بیانیه ای رسمی صادر کرد.

دومین طرح سوال شورای شهر با ۲۶ سوال در ۱۸ دی ۱۳۹۵ به شهردار لنگرود ارسال شد که با میانجیگری مسئولین و قول مساعد همه جهت مرتفع شدن مشکلات ،کار به پاسخ شهردار نرسید . /لنگرخبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار