سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت حسین فریدون، برادر رئیس جمهور به اتهام مسائل مالی خبر داد.
کد خبر: ۴۶۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 16 July 2017
به گزارش تابناک : محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری 104 خود در رابطه با دستگیری حسین فریدون گفت: در رابطه با این شخص چند نوبت تحقیق و بازجویی شده و از افراد مطلع نیز سوال شده که عده ای از انها بازداشت هستند.

وی افزود: برای حسین فریدون روز گذشته یک قرار تامین صادر شده است که نتوانسته آن را پرداخت کند و در بازداشت است و اگر قرار تامین فراهم شود آزاد می شود .

وی گفت : علت بازداشت حسین فریدون مسایل مالی است و ربطی به معوقات بانکی ندارد.

وی همچنین در رابطه با پرونده و علت بازداشت بقایی و واکنش احمدی نژاد به این موضوع، با بیان اینکه تصرف غیرمجاز، تبانی در معاملات دولتی و اختلاس، سه اتهام حمید بقایی است گفت: موضوع پاداش 300 میلیون تومان که بر اساس مصوبه دولت توزیع شده موضوع جدیدی است که باید به آن رسیدگی شود.

اژه‌ای با اشاره به بازداشت متهم حمید بقایی در دولت سابق افزود: احمدی‌نژاد یک نامه سرگشاده خطاب به ملت همراه با فرازهای مختلفی ارسال کرده است که بخش عمده‌ای از مسائل مطرح شده خلاف واقع است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: احمدی‌نژاد از یک فرد موضوعی را شنیده بود که به استناد آن چنین قضاوتی کرد اگرچه این موضوع قابل تعقیب قضایی است.

اژه‌ای با بیان اینکه مطالب خارج از پرونده مطرح شده است یادآور شد: به این مطالب در جای مناسب خود باید پرداخته شود چرا که مسائلی که باید پیگیری شود بنده در مقام آن نیستم که به آنها بپردازم.

اژه‌ای اضافه کرد: دادستان تهران در خصوص مطالب مطرح شده یک اطلاعیه صادر کرده و همچنین احمدی‌نژاد اطلاعیه دیگر صادر کرده است که در ان به برخی از این موضوع ضرورت پیدا نکرده که به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در بعضی از مواقع اشکالاتی و ایراداتی به قوه قضاییه در مورد اطلاع‌رسانی گرفته می‌شود تاکید کرد: تا حدودی مطالبی که مطرح می‌شود را درست است چرا که ما نمی‌توانیم همه مطالبی را که مطرح می‌شود را مطرح کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: هر پرونده‌ای که با چنین مشخصاتی ثبت کنیم حتی اگر دادگاه آن علنی باشد معذوریت قانونی داریم که به مسائل آن بپردازیم. مگر اینکه ناگزیر باشیم برای رفع شبهات و تنویر افکار عمومی در خصوص ان مطالبی مطرح کنیم.

اژه ای با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی که در سال 92 مصوبه‌ای به تصویب رسید و در سال 94 لازم‌الاجرا شد تصریح کرد: در این قانون پیش‌بینی شده که با پیشنهاد دادستان کل کشور و اجازه ریاست قوه قضاییه می‌توان تصویر و اسم طرف مقابل را نشان داد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه احمدی‌نژاد در فرازهای اتهام حمید بقایی گفته بود که اتهام وی این است که مصوبه دولت را اجرا کرده و 300 میلیون تومان پاداش در دولت اسبق توزیع کرده است گفت: مطلقا و به هیچ عنوان این فرد به این اتهام دستگیر نشده است چرا که وی به اتهامات دیگری مانند تصرف غیرمجاز، تبانی در معاملات دولتی و اختلاس دستگیر شده است.

اژه‌ای اضافه کرد: از زمانی تحقیقات شروع می‌شود دلیل بر توجه اتهام مدنظر قرار می‌گیرد نه بر ثابت شدن جرم به همین دلیل در اتهام وی اگر دلیل برای ثابت شدن جرم، در اتهام اگر دلیل ثابت شود متهم تحت تعقیب قرار می‌گیرد.
اژه‌ای با بیان اینکه دو میلیون یورو وجه نقد در اختیار متهم قرار گرفته بود که آن را در اختیار مجموعه دیگری قرار دهد تاکید کرد: این اقدام به صورت رسمی ثبت و ضبط نشده بود.

وی ادامه داد: برای اینکه پرونده حمید بقایی را تکمیل بود نیاز بود وی را به دادگاه دعوت می‌کردیم به همین دلیل در 24 اسفند سال گذشته وی را آزاد کردیم اما ماموری که موظف به ابلاغ احضاریه‌نامه بود گفت: این شخص در این آدرسی که داده شده شناسایی نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: دلیل شناسایی نشدن منزل وی قرار شد بررسی‌های لازم صورت گیرد.

اژه‌ای گفت: زمانی که قرار بود حمید بقایی آزاد شود دو نفر از وکیل‌های وی کفیل وی شدند به همین دلیل در زمان تحقیقات یکی از وکلا که در دادسرا حضور دارد از وی خواستیم که به وی اطلاع دهند که ظرف یک ماه در دادگاه حاضر شوند اما کفیل و وکیل حمید بقایی به ما گفت که باید احضاریه رسمی به بنده داده شود به همین منظور صورتجلسه‌ای را که در آن حضور داشت را امضا نکرد.

اژه‌ای گفت: مطلبی تحت عنوان اینکه زندان اجازه تهیه غذا از بیرون دادن نشده،‌مطرح شده اما می‌گویم که وی بارها با هزینه دستگاه قضا از بیرون غذا تهیه کرده که بسیاری از این پول‌ها را به زندان پرداخت نکرده است.

وی تاکید کرد: حمید بقایی در یک سوئیتی زندانی بود که یخچال و تلویزیون و لوازم مورد نیاز داشته و از خانه‌ها من و شما هم بهتر بوده است.






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار