کد خبر: ۴۶۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 18 July 2017
براساس نتایج یک نظر سنجی، هندی‌ها در بین کشور‌های جهان با ۷۳ درصد، بیشترین اعتماد را به 'نارندرا مودی ' نخست وزیر کشورشان در جهان دارند.

به گزارش میزان، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (او‌ای سی دی)  با انتشار گزارشی با عنوان 'دولت‌ها در یک نگاه 'اعلام کرد'نارندرا مودی' نخست وزیر هند با جلب اعتماد ۷۳ درصدی مردم در رتبه نخست از نظر جلب اعتماد در بین دولت‌های کشور‌های جهان قرار دارد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به ترتیب با ۶۲ و ۵۸ درصد در رده دوم و سوم میزان اعتماد مردم کشورهایشان قرار گرفته اند.

براساس این گزارش، دولت‌های روسیه و آلمان نیز با ۵۸ و ۵۵ درصد در رده‌های چهارم و پنجم از نظر میزان اعتماد مردم قرار دارند.

در ادامه گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آمده است دولت 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا تنها توانسته ۳۰ درصد از اعتماد مردم را بدست آورد.

کشور انگلیس با دولت ترزا می که در حال خروج از اتحادیه اروپا است نیز موفق به کسب ۴۱ درصد از اعتماد مردم شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است استیضاح 'پارک جین' رئیس جمهوری پیشین کره جنوبی به اتهام فساد نیز باعث پائین آمدن اعتماد مردم به دولت کره تا ۲۵ درصد شده است.

دولت یونان نیز که درگیر بحران مهاجرت و مشکلات اقتصادی است با کسب ۱۳ درصد از اعتماد مردم در جایگاه آخر اعتماد مردم به دولت‌ها قرار دارد.

تعیین سطح اعتماد مردم به یک دولت از طریق نظر سنجی و در پاسخ به این سئوال که آیا آن‌ها دولت خود را پایدار و قابل اعتماد برای محافظت از شهروندان می‌دانند، تعیین می‌شود.
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (Organisation for Economic Co-operation and Development -OECD) که مقر آن در پاریس است به عنوان باشگاه کشور‌های ثروتمند، مرکز پژوهشی، موسسه نظارتی و دانشگاه غیر آکادمیک یاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار