مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: رژیم صهیونیستی تا کنون چندین حمله سایبری به سامانه مخابرات این استان داشته که به دلیل امنیت مطلوب شبکه های مخابرات دفع شده است.
کد خبر: ۴۶۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 17 July 2017

محمدرضا رضایی در حاشیه همایش آشنایی با حملات سایبری نسل جدید و راهکارهای مقابله با آن در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک جنگ اطلاعات در منطقه شکل گرفته و رژیم صهیونیستی اسرائیل نیز همواره به دنبال حملات سایبری و سرقت اطلاعات از ایران اسلامی است.
وی بیان کرد: حملات سایبری سازمان یافته شده در سطح دولت ها در حال انجام است که رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و آشکار ایران اسلامی بارها به سایت مخابرات سیستان و بلوچستان حمله کرده است.
وی افزود: امکانات حفاظتی موجود برای حفظ حریم امنیتی مخابرات استان، این حملات را خنثی کرده و آنها را در هدفشان ناکام گذاشته است.
وی ادامه داد: برگزاری چنین همایش هایی از ضروریت های جامعه کنونی محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: بیشتر شرکت کنندگان در این همایش توجیهی و آموزشی افرادی هستند که در بخش ایمنی و اطلاعاتی ادارات فعالیت دارند.
رضایی خاطرنشان کرد: شرکت امن پردازان کویر و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای بهناد زاهدان در برگزاری این همایش همکاری دارند.
وی افزود: فرایند ساده سازی که توسط فناوری اطلاعات شکل گرفته است باید با امنیت مطلوبی همراه باشد تا از سرقت و انتشار اطلاعات افراد و دستگاه ها جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: امنیت مقوله مغفول در استفاده از ابزار فناوری و ابر اطلاعات است.
رضایی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش آموزش فردی برای استفاده بهینه امنیتی از ابزار موجود است.
وی ادامه داد: هم اینک بستر جدید FTTH در حال توسعه است و فیبرنوری به درب منازل افراد در شهرهای زاهدان و چابهار سیستان و بلوچستان با سرعت بیش از 50 مگابایت رسیده است.
وی تصریح کرد: توسعه این فیبرهای نوری در سایر شهرستانهای استان نیز در حال انجام است که آشنایی مردم با امنیت شبکه و فناوری اطلاعات از ضروریت های این کار محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، همایش توجیهی و آموزشی یک روزه آشنایی با حملات سایبری نسل جدید و راهکار های مقابله با آن با همکاری مخابرات سیستان و بلوچستان، شرکت ایمن پردازان یزد و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای بهناد امروز /یکشنبه/ در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار