معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز با اشاره به اینکه بیمه بیکاری در استان ثابت است، گفت: نرخ بیکاری اعلامی در استان به بررسی بیشتری نیاز دارد.
کد خبر: ۴۶۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 17 July 2017
به گزارش تابناک : عباداله کامکار در کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز که صبح دوشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با تأکید بر اینکه اقدامات باید بر مبنای واقعیت انجام پذیرد، اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری استان البرز در بهار ۹۵ نسبت به سال ۹۴ به‌گونه‌ای بوده که این امر توسط  وزارت صنعت به‌صورت مکتوب اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری انتخابات سال جاری امیدی بر ادامه روند اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جامعه نمود پیدا کرد، افزود: بانوان تحصیل‌کرده اشتیاق فراوانی برای حضور در بازارهای کار پیداکرده‌اند.

کامکار با اشاره به‌اضافه شدن ۱۲ هزار واحد صنفی به مجموع آمار قبلی در این حوزه، گفت: بیمه بیکاری استان البرز ثابت است، این مهم نشان‌دهنده عدم تعدیل نیروی واحدهای صنفی به شمار می‌آید لذا نرخ بیکاری اعلامی در استان به بررسی بیشتری نیاز دارد.

وی بابیان اینکه بنا است نتایج فعالیت کارگروه‌های تخصصی در ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود، گفت: در مسائل اشتغال روستایی بایستی وظایف محوله مشخص، بررسی و پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز گفت: شاخص‌های کارگروه‌های تخصصی البرز رتبه نخست و ارتقای رتبه‌ها را از آن خودکرده است.

وی با اشاره به لزوم ارائه خود اظهاری دستگاه‌ها بر اساس برش استانی برنامه‌های ملی، گفت: دستگاه‌ها موظف هستند که ظرفیت ایجاد اشتغال خود را اعلام کنند.

کامکار در خاتمه بر ضرورت اجرایی شدن تعهد دستگاه‌های نسبت به ایجاد اشتغال تأکید کرد و گفت: ۵۵.۹ درصد اشتغال‌های ایجادشده در استان مربوط به بخش خدمات بوده است.

گفتنی است؛ در این جلسه علی‌رغم دعوت کتبی و اهمیت حضور تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمانی بدون حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.





منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار