مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز گفت: درطول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به دنبال جدایی خط اسلام و روحانیت بوده و هستند که آگاهی هرچه بیشتر را دراین زمینه می طلبد .
کد خبر: ۴۶۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 17 July 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین روحی یزدی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان افزود: دشمنان نظام اسلامی دو هدف اصلی تهی کردن نظام اسلامی از معیارهای دینی و تهی کردن نظام از معیارهای انقلاب را دنبال می کردند .
وی ادامه داد: برای تهی کردن نظام اسلامی از معیارهای دینی باکسانی که به عنوان مظاهر دینی مانند شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر بودند،به مقابله پرداختند.
روحی یزدی گفت: هدف دیگری که از ابتدای انقلاب اسلامی دنبال شد پیگیری اسلام منهای روحانیت بودند لذا سعی می کنند اسلام بدون طبیب معنوی به تعبیر پیامبر اسلام (ص) را حفظ کنند بدون اینکه رهبران اسلامی نسبت به دستورات اسلام نظری داشته باشند یا نظرات آنها درجامعه اعمال شود.
وی اضافه کرد: خط جدایی اسلام از روحانیت درطول عمر نظام اسلامی بوده و اکنون شاهد آن هستیم شاید موارد کثیر نباشد اما بالاخره مشاهده می شود که می توان به مقابله با اصل ولایت فقیه یا هجمه به ولی فقیه در ادامه این روند اشاره داشت .
روحی یزدی خاطرنشان کرد: هدف دیگر تهی کردن نظام از ارزشهای انقلاب است درحالی که ادامه راه امام راحل (ره) و شهدا سبب صیانت از نظام می شود ، متاسفانه برخی درصدد هستند گاهی نهفته و گاهی آشکارا برای تهی کردن نظام از ارزشهای انقلابی گام بردارند .
وی ادامه داد: درطول40سال عمر نظام اسلامی افرادی تلاش می کنند دغدغه مندان را نسبت به ارزشهای انقلاب را آرام کنند و آنها را دریک آرامش تصنعی قرار دهند یا کسانی که درمواقع حساس با تمام وجود در دفاع از ارزشهای انقلاب ایستاده اند با آنان در بیفتند .
روحی یزدی گفت: نکته ای که مقام معظم رهبری بارها در مناسبت های مختلف اعلام کرده اند فتنه گرانی که اعتقادی به ارزشهای انقلاب ندارند نیز باید مورد توجه قرار داد.
وی اضافه کرد: امروز باید با تبعیت هرچه بیشتر از مقام معظم رهبری در جهت تعالی هرچه بیشتر کشور گام برداشت .
روحی یزدی در ادامه به بحث تاسیس شورای نگهبان درسال 59 پرداخت و افزود: شورای نگهبان یکی از نهادهای است که به پیشنهاد امام راحل (ره) در سال 59 تاسیس شد ، رهبر انقلاب با خاطره و شناختی که از حکومت مشروطه داشتند برای حفظ ارزشهای نظام اسلامی نهادی را ایجاد کردند که این نهاد حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی شد .
وی یاد آورشد: با توجه به این دو هدف امام راحل (ره) دستور تشکیل شورایی متشکل از 12 نفر که شش نفر فقهای مجتهد عهده داراسلامیت و شش نفر حقوق دان برخوردار از دانش وظیفه حفظ نظام و مطابقت دائمی نظام با قانون اساسی ایران را برعهده گرفتند .
این مسئول اظهار کرد: در قانون اساسی از ماده 91تا 99 ما شاهد وظایف و اختیارات شورای نگبان هستیم که اگر بخواهیم این وظایف و اختیارات شورای نگهبان را خلاصه کنیم در محورهایی ازجمله ،مطابقت قوانینی که در مجلس شورای اسلامی می رسد با دستورات شرع اسلامی ،مطابقت با قانون اساسی که شورای نگهبان موظف است نسبت به عدم یا مطابقت در کوتاهترین زمان اظهار نظر کند را دربرمی گیرد .
روحی یزدی گفت: شورای نگهبان پس از بررسی های کارشناسانه نسبت به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی اگر مطابقت با قانون و شرع دید به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه می دهد و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ می کند.
وی افزود: وظیفه شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است یعنی اگر در برداشت یا قرائت موادی از قانون اساسی اختلاف نظر آید، نظر شورای نگهبان فصل الخطاب است روحی یزدی ادامه داد: نظارت بر انتخابات رئیس جمهوری ، انتخابات مجلس و نظارت بر مجلس خبرگان رهبری است وظیفه شورای نگهبان است و اگر نیاز به همه پرسی و رفرندام باشد شورای نگهبان اظر می شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که 39 سال از آن سپری می شود طی این 39 سال شاهد برگزاری 46 انتخابات دراین کشور بوده ایم که شش انتخابات قبل از تاسیس شورای نگهبان و 40 انتخابات بعد از تاسیس آن بوده که همواره شورای نگهبان نظارت براین انتخابات داشته و عهده ماموریت خود برآمده است 
روحی یزدی گفت: شورای نگهبان مانع افراد نفوذی درسمت های حساس کشور از جمله ریاست جمهوری تا مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شده و وظایف ذاتی خود را دراین زمینه به نحو احسن انجام می دهد .





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار