در دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر با استاندار البرز، دو طرف بر ضرورت تقویت امکانات و تجهیزات امدادی هلال احمر استان با توجه به وقوع حوادث متنوع در استان البرز تاکید کردند.
کد خبر: ۴۶۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 17 July 2017
به گزارش تابناک : مهندس سیدمهدی طحایی؛ استاندار البرز در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر ضمن تشریح موقغیت استان، گفت: استان البرز در مسیر ورودي شمال به جنوب کشور است و در واقع این استان یک مسير ملی و بین المللی محسوب شده و تردد خودروها نیز در این استان بالاست تا جایی که از 25 اسفند تا 15 فروردین، 29 میلیون تردد در استان داشتیم و 18 درصد ترافیک کشور در استان البرز بوده است. برهمین اساس حوادث بیشتری نیز در البرز رخ می دهد هرچند که هر سال با تمهیداتی که اندیشیده شده، از میزان این حوادث کاسته شده است. طحایی تاکید کرد: استان البرز نیاز به تقویت تجهیزات امدادرسانی دارد و هرچقدر هلال احمر استان از این نظر تقویت شود، مردم و مسافران از توانمندی هلال احمر بهره بیشتری خواهند برد. وی با اشاره به اینکه استان البرز در حوادث و بحران ها نقش معین و پشتیبان استان تهران را برعهده دارد، خواستار استقرار بخشی از امکانات و تجهیزات ملی در انبارهای امدادی استان شد تا در صورت نیاز و وقوع بحران در استان تهران، استان البرز بتواند در رفع بحران پیش آمده کمک موثرتری داشته باشد. استاندار البرز در این دیدار با تاکید بر پیگیری واگذاری ملکی از سوی شهرداری کرج به جمعیت هلال احمر برای تاسیس مرکز کشوری آموزش های تخصصی امدادی، از عملکرد جمعیت هلال احمر استان در حوادث اخیر از جمله سیل و آتش سوزی در جنگل های استان تقدیر کرد.
تشکیل جلسات شورای معاونین هلال احمر در استان ها
مصطفی محمدیون؛ دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری جلسات شورای معاونین جمعیت هلال احمر در هر استان تشکیل و مشکلات استان احصا و تصمیمات لازم اتخاذ می شود، اظهار کرد: جلسه امروز شورای معاونین در کرج نیز با هدف مرور پیگیری مصوبات قبلی انجام و مشخص شد 90 درصد از مصوبات جلسه قبلی شورای معاونین که با حضور معاونین هلال احمر البرز در تهران تشکیل شده بود، عملیاتی شده است. وی با بیان اینکه 10 درصد باقیمانده از مشکلات استان نیز امروز مطرح و تصمیمات لازم درباره آنها گرفته شد، افزود: معاونان ستادی جمعیت، مأموریت دارند تا در تعامل با معاونان هلال احمر البرز، مشکلات و مسائل موجود را مورد بازبینی قرار داده تا براین اساس اعتبارات لازم برای رفع مشکلات هلال احمر تزریق شود.
تلاش برای حل مشکلات هلال احمر البرز؛ فراتر از حد یک استان 
دبیرکل جمعیت هلال احمر به تامین تجهیزات مورد نیاز در حوزه امداد و نجات هلال احمر استان البرز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه استان البرز، تلاش ما برای رفع مشکلات استان، فراتر از حد معمول خواهد بود و برای اتمام پروژه های نیمه کاره هلال احمر البرز نیز آمادگی کامل داریم. محمدیون در ادامه با اشاره به ورود جمعیت هلال احمر به حوزه آسیب های اجتماعی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر با استفاده از نیروی جوانان و داوطلبان و با انجام فعالیت های بشردوستانه و بر اساس توان خود در حوزه آسیب های اجتماعی بخصوص بحث اعتیاد ورود کرده و ما آمادگی داریم در این زمینه به جمعیت هلال احمر استان ها کمک کنیم. لازم به ذکر است مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در ابتدای این جلسه به تشریح مصوبات جلسه شورای معاونین جمعیت در استان البرز پرداخت.





منبع : سپیدارآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار