وضعیت بیمارستان ها در کلان شهر تهران عجیب و غریب است. در برخی مناطق این شهر حال بیمارستان ها وخیم است و در برخی دیگر حضور بیمارستان ها، منطقه را به مرکز سلامت بدل کرده است. با این حساب برخی از کارشناسان متولی امر را وزارت بهداشت می دانند و برخی دیگر شهرداری را مقصر اصلی می خوانند. خبرنگار تیتر شهر در این باره به سراغ عضو شورای شهر تهران رفت و موضوع را با او در میان گذاشت.
کد خبر: ۴۶۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 18 July 2017
به گزارش تابناک : اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بحث نظارت شورا اعمال قوانین و مقرراتی است که توسط شهرداری اجرا می شود مگر آنکه گزارشاتی ارسال شود که مشخص گردد تخلفی رخ داده است.
وی افزود: از آنجایی که بیمارستان ها مورد توجه مردم و شهرداری است به نظر می آید مکان یابی آن ها مورد غفلت قرار می گیرد. 
شاکری ادامه داد:  منطقه 5 زیر نیایش و شرق شاهین شمالی در یک کوچه ای چهار مجوز بیمارستان داده شده است. موردی ندارد اینکه بخش خصوصی بخواهد بیمارستان بسازد و ما استقبال می کنیم ولی موقعیتی که اینها دارند ؛ حتما باید بحث های ترافیکی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد. 
وی خاطر نشان کرد: این ها در آینده گلوگاه می شود و برای شخصی که آمده و می گوید می خواهم اینجا کمک کنم باید مثلا یک زیر گذر بزنیم و یا روگذری بزنیم و یا خیابانی ببندیم که هزینه بسیاری برای شهر دارد.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت:  در ساخت و سازهای بلند مرتبه و طرح تفضیلی و در برنامه پنج ساله دوم هم تصویب شده که طرح باید از لحاظ ترافیکی تصویب شود و سپس اقدام گردد. 
شاکری با اشاره به اینکه تمامی مجوزهای ساخت بیمارستان را باید شهرداری بدهد، اظهار کرد: کسی که میخواهد کار خیر کند نباید کارش سبب ایجاد مزاحمت برای مردم گردد.
وی در پایان گفت: این اتفاق ربطی به وزارت بهداشت ندارد و همه مجوزها توسط سامانه های شهرداری باید اعمال شود.

لازم به توضیح است رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مصاحبه ای با تیتر شهر عنوان کرده بود که مسئله جانمایی بیمارستان ها از وظایف وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت تائید می کند موارد ساخت فلان بیمارستان روی این زمین بلا مانع است.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار