بعد از جنجال های مربوط به خط 7 مترو در صحن علنی شورای شهر تهران، منتقدان به همراه رئیس شورای شهر بدون حضور خبرنگاران اقدام به بازدید از خط 7 کردند تا نسبت به ایمنی این خط اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۴۶۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 19 July 2017
به گزارش تابناک : بعد از جنجال های مربوط به خط 7 مترو در صحن علنی شورای شهر تهران، منتقدان به همراه رئیس شورای شهر بدون حضور خبرنگاران اقدام به بازدید از خط 7 کردند تا نسبت به ایمنی این خط اطمینان حاصل کنند. در این میان رئیس شورا پس از بازدید تاکید داشت که ایمنی این خط مشکلی ندارد و منتقدان باید از مردم عذرخواهی کنند؛ اما رحمت الله حافظی همچنان نسبت به عدم ایمنی این خط اعتراض دارد. گفته می شود که قالیباف در افتتاح این خط عجله داشته تا جایی که تنها چند روز قبل از افتتاح آن، کارشناسان نسبت به نا ایمن بودن این خط هشدار داده بودند. در این میان خبرنگار تیتر شهر، کم و کیف این بازدید را از رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران جویا شد. وی در این رابطه تاکید کرد: بازدیدی که از خط 7 مترو انجام شد سبب تائید  گزارشی که متنش را در صحن علنی شورا با ذکر شماره نامه خواندم، شد.

حافظی با اشاره به این که گزارشی که خوانده شد بسیار دقیق و صحیح بوده، افزود:  چند نکته در این رابطه باید مدنظر قرار گیرد. یکی آنکه زمان بازدید از خط 7 با زمان گزارش ارسال شده چیزی حدود یک ماه گذشته است. گزارش یک ماه قبل از افتتاح خط بوده که در آنجا کارشناسان فنی اعلام کردند که این خط نباید با مسافر مورد بهره برداری قرار بگیرد که متاسفانه مدیریت کلان شهر چنین ملاحظاتی را برای حفظ سلامت مردم در نظر نمی گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بعد از یک ماه بخش محدودی از نواقصی که در گزارش آمده بود مرتفع شد، گفت: در مورد این خط دوستان مدعی بودند فیبر نوری را کشیده اند اما در بازدیدی که ما انجام می دهیم میگویند کابلی که میبینید فیبر نوری است که این بحث نیاز به راستی آزمایی دارد. بنا به گفته خانمی که مسئولیت اتاق فرمان را برعهده داشت گفته شد که از یک ماه قبل تا الان قسمت های دیگری از سیستم سیگنالینگ تکمیل شده که تا هفته آینده نیز بخش های دیگرش نیز تکمیل می شود اما این سیگنالینگ، سسیستم موقتی است و هنوز به ظرفیت نهایی خود نرسیده است. 

وی ادامه داد: بنا به گفته آن خانم این ظرفیت سیگنالینگ با میزان بهره برداری که از خط انجام می شود مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

حافظی خاطر نشان کرد: در این بازدید پست های برق نیز کنترل شد که فعلا دو پست وجود دارد در صورتی که بر اساس برنامه در فاز اول، ده پست باید وجود داشته باشد. دوستان مدعی هستند که این ده پست کفاف نیاز مجموعه را می دهد که این امر نیاز به نظر کارشناسی دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: ولی آنچه از همه مهم تر بود و تغییری در این یک ماه ایجاد شد بحث هواکش های میان تونلی است. ایستگاه های فعال هواکش دارند و گفته می شود که دیگر نیازی به هواکش های دیگر وجود ندارد ولی در مسیر گاهی میان دو ایستگاهی که هفت کیلومتر فاصله است هیچ هواکشی وجود ندارد. 

وی افزود: مشخص بود که محل هواکش ها مسدود شده است و حتی تملک زمین روی سطح هنوز انجام نشده که بایستی در قسمت بالای هواکش تملک زمین را انجام دهند بدین ترتیب تاسیس ها نصب و خریداری  صورت پذیرد.

حافظی با تاکید بر اینکه این خط همچنان از ایمنی لازم برخوردار نیست، گفت: جالب این بود که آقایان مدعی اند که به این تعداد هواکش های پیش بینی شده اصلا نیازی نیست. این واقعا زیر سوال بردن تمام ظرفیت های کارشناسی است. اگر نیاز نیست چرا در خط پیش بینی شده است. اگر پیش بینی شده و در برنامه ذکر شده که باید در زمان افتتاح فاز یک حدود 86 درصد پیشرفت داشته باشد پس چرا فعال نشده و این صحبت های شما بر چه اساسی است؟
وی خاطر نشان کرد: این چنین تناقض هایی متاسفانه وجود دارد. فقط میتوان گفت که امیدواریم حادثه ناگواری رخ ندهد. فقط همین. آقایون اصلا اهل بحث های کارشناسی و منطقی نیستند. حرف خودشان را می زنند و اصرار دارند که این خط با این نواقص قابلیت بهره برداری دارد. در هر صورت مسئولیت بر عهده شخص شهردار است و امیدواریم که هیچ حادثه ناگواری رخ ندهد.




منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار