نتایج جدیدترین نظر سنجی از تمایل بالای اکثر شهروندان آلمانی به دور چهارم صدر اعظمی مرکل خبر می‌‌دهد.
کد خبر: ۴۶۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 22 July 2017
به گزارش تابناک : حدود دو ماه مانده تا انتخابات پارلمانی آلمان بر اساس جدیدترین نظر سنجی که به سفارش زد دی اف آلمان و تاگس اشپیگل انجام گرفته است ، 59 درصد شهروندان آلمانی به صدر اعظمی مجدد مرکل رای داده و تنها 30 درصد رقیبش "مارتین شولتز" از حزب سوسیال دموکرات را انتخاب کرده اند.

مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات اخیرا تصمیمی چند ماده ای را 10 هفته مانده به انتخابات پارلمانی آلمان برای آینده کشورش ارائه داد و وعده داد که اگر در این انتخابات پیروز شود این تصمیمات را اجرایی خواهد کرد. اما ظاهرا این تصمیمات و وعده ها هم نتوانسته است نظر شهروندان آلمانی درباره او را تغییر دهد.

بر اساس نتایج این نظر سنجی اگر در یکشنبه هفته آینده انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار شود حدود 40 درصد شهروندان به احزاب متحد مسیحی و 24 درصد هم به حزب سوسیال دموکرات رای می دهند. چپ ها 8 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با یک پله صعود 8 درصد آراء شهروندان را به دست خواهد آورد.

بر این اساس در حالی که 94 درصد طرفداران حزب متحد مسیحی یکپارچه خواهان صدر اعظمی مجدد مرکل هستند، همچنین 25 درصد طرفداران حزب سوسیال دموکرات هم خواهان دوره چهارم صدر اعظمی مرکل هستند. در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات هم تمایل به صدر اعظمی مجدد مرکل بسیار بالا است ( 82 درصد)، همچنین 47 درصد طرفداران سبزها و 42 درصد طرفداران حزب افراطی آلمان هم از صدر اعظمی مجدد مرکل حمایت می کنند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار