مدیر‌کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح اقتصاد مقاومتی با عنوان حمایت از کالای ایرانی ویژه مدارس در قالب لباس فرم دانش‌آموزان در این استان کلید خورد.
کد خبر: ۴۶۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 22 July 2017
به گزارش تابناک : به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ، خسرو ساکی گفت: با اجرای این طرح‌، همه دانش آموزان البرزی در سال تحصیلی 97-96 دارای لباس فرم با پارچه ایرانی خواهند شد.

وی اظهار کرد: این طرح مهم با توجه به شعار سال 96 و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در مدارس البرز تدوین و اجرایی شده است.
وی بیان کرد: در این طرح دانش‌آموزان و خانواده‌ها به معنای اقدام عملی فرهنگ حمایت از تولید و اشتغال در مسیر فرآیند اقتصاد مقاومتی در کشور پی برده و گام بر می‌دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: اجرای طرح ساماندهی لباس فرم مدارس با رویکرد حمایت از تولید کننده داخلی در استان عملیاتی شده است تا به الگویی برای خانواده‌ها در کشور برای خرید کالای ایرانی تبدیل شود.
ساکی گفت: آیین نامه اجرایی و دستورالعمل این طرح که مربوط به موضوع لباس فرم دانش آموزان مدارس استان البرز می‌شود ارسال شده است.
وی تصریح کرد: این طرح با مشارکت مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان در استان البرز در حال اجراست.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در سال تحصیلی 95-94 بخشنامه لباس فرم مدارس به ادارات کل آموزش و پرورش کشور اعلام شد تا مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان برای تهیه لباس فرم توسط تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی اقدام کنند.
ساکی اضافه کرد: تولید لباس فرم دانش آموزان البرزی به تولیدکنندگان مجاز داخل استان واگذار شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح استانداری البرز، تعزیرات حکومتی،سازمان صنعت،معدن و تجارت و نمایندگان اتحادیه‌های پوشاک در قالب کارگروه ساماندهی لباس فرم مدارس مشارکت و نظارت دارند.
ساکی استفاده از پارچه ایرانی‌، تولید کننده البرزی، نظارت بر نرخ مصوب و کیفیت بالا را از جمله شاخص‌های مهم این طرح حمایتی در استان یاد کرد.
گفتنی است ‌استان البرز بیش از 400 هزار دانش‌آموز دارد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار