تیتر شهر در گذشته از ساخت و ساز پر دردسر پرده برداشت که اهالی آن از احداث این بیمارستان 35 طبقه به سطوح آمده بودند. كوچه هفتم خيابان حسن سيف واقع در شهرك غرب؛ کوچه چند متری که با کامیون های حامل سیمان مسدود شده است.
کد خبر: ۴۶۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 22 July 2017
به گزارش تابناک : ساخت و ساز ناشی از این ساختمان کوچه و اهالی را با مشکلات بسیاری رو به رو کرد. در این کوچه شاهد خودروهای تخریب شده توسط کارگران و کامیون های حامل سیمان هستیم. خودروهای اهالی محل از حضور ماشین های سنگین در امان نبوده است و یا با سیمان و بتن پوشیده شده اند و یا اثرات برخورد کامیون ها با آنها روی بدنه خودروها مشاهده می شود.


اما مزاحمت های این ساختمان بدین جا ختم نمی شود؛ کافی است شب هنگام سر و کارتان به این کوچه بیفتد؛ پروژکتورهای بزرگی وجود دارد که نور بسیاری از آن صاتع می شود و اگر از روی بداقبالی صاحب یکی از منازل اطراف باشید، روی آرامش را نخواهید دید.


اگر نام این بیمارستان را در اینترنت سرچ کنید مشخص می شود در سال ١٣٨٤ فكر احداث يك ساختمان جديد كه از اول براي بيمارستان طراحي و ساخته گردد، مطرح شد و سرانجام با خريد زميني به مساحت 8100 متر مربع در مجاورات بلوار فرحزادي با كاربري بهداشتي - درماني منجر شد. این پروژه با مشارکت شهرداری تهران به میزان حدود 11 در صد قدرالسهم شهرداری و 89 درصد شرکت پزشکی کوشک آتیه سرمایه گذاری گردیده و احداث میگردد. خبرنگار تیتر شهر در ادامه پیگیری های این ساختمان پر دردسر به سراغ مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران رفت. وی در این خصوص گفت: ساخت و ساز غیر مجاز از نکاتی است که رئیس کمیسیون شهرسازی شورا شهر تهران باید بیشترین تذکرات را در این خصوص می داشت و این بحث را حتی به سوال می کشید.

شاکری ادامه داد: متاسفانه فردی رئیس کمیسیون شهرسازی اس تو در مورد مهمترین مسائل شهر اقدامی نمی کنند. این ساختمان ها فی البداهه متولد نمی شود. یک ساختمان مراحلی را طی می کند و در تمام این مراحل بحث نظارت وجود دارد.

وی در ادامه افزود: وقتی یک ساختمان مجوز می گیرد و اضافه بنا دارد و می خواهد به بهره برداری برسد تمام این بحث ها طی می شود. اما متاسفانه در مورد ساختمان های دیگری مانند روشا به نتیجه نرسیدیم. 

شاکری گفت: گرچه کمیسیون تخصصی بنده فرهنگی و اجتماعی است اما این گونه ساخت و سازها از چنان اهمیتی برخوردار است که باید پیگیری کرد. تخلف انجام می شود، ماده 100 حکم قلع و قمع می گیرد؛ مالک رعایت نمی کند و در پایان با شهرداری توافق می رسند.

وی ادامه داد: این چرخه معیوبی است که دائم تکرار می شود. حکم قطعی ماده 100 زمین گذاشته می شود و مالک شرح توافق می کند و جریمه پرداخت می کند و موضوع منتفی می شود.

عضو شورای شهر در پایان اظهار کرد: متاسفانه میزان جریمه به مراتب مقرون به صرفه تر از تخلفی است که صورت می گیرد. بنای ساخته شده دهها برابر ارزش افزوده دارد اما جریمه مسئله ای نیست و پرداخت می کنند که این مورد جای تاسف بسیاری دارد.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار