مدیرعامل آبفا البرز:
مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز گفت: براساس آمار و اطلاعات منابع استانی، منابع آبی البرز هر سال محدودتر شده و به مرز هشدار رسیده است.
کد خبر: ۴۶۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 23 July 2017

غلامرضا رضایی فر در گفتگو با تابناک البرز اظهار داشت: به همین منظور برای حفظ این منابع محدود یکی از شیوه ها، تغییر در رفتار مصرفی شهروندان است.

وی اضافه کرد: با همین هدف با افزایش دمای هوا در تابستان و در نتیجه بالا رفتن مصرف آب توسط شهروندان، گروه های فرهنگی مروجین مصرف بهینه آب در قالب چهار گروه فعالیت خود را از نیمه دوم تیرماه در سطح کرج آغاز کرده اند.

رضایی فر گفت: این مروجین با خودروهایی با تابلوهای مشخص، لباس های فرم ویژه و کارت شناسایی به شهروندان، مراکز اداری، کارواش ها و ساختمان های درحال ساخت مراجعه و روش های مصرف درست آب را یادآور می شوند.

وی با بیان اینکه ماهیت اصلی فعالیت این گروه ها ارشادی و فرهنگی است، اظهار داشت: این مروجین چند وظیفه اصلی به عهده دارند که در گام اول ابتدا در سطح شهر تردد کرده و به شهروندانی که به طور آشکار مصرف غیر ضروری مثل شستن خودرو ، کوچه، حیاط یا شیلنگ آب دارند تذکر کتبی داده، روش های درست مصرف را یادآوری و پوستر و بروشوری در همین زمینه توزیع می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: در گامی دیگر، مروجین بر اساس فهرستی که از مشترکان بسیار پرمصرف در اختیار دارند، به واحدهای تجاری و منازل مراجعه و ضمن ارایه اقلام آموزشی ،وضعیت کنتور، کولرها، نحوه آبیاری فضای سبز، نحوه نظافت پارکینگ و شیر آلات را کنترل کرده و راهنمایی های لازم را انجام می دهند.

رضایی فر مراجعه به مراکز اداری و سازمان های مستقر در کرج را از دیگر وظایف مروجین مصرف بهینه آب عنوان و افزود: در این بازدید کلیه تاسیسات آبی ادارات، وضعیت کولر، آبخوری ها، نحوه آبیاری فضای سبز و شیرآلات سرویس های بهداشتی بررسی و در تابلو اعلانات هر اداره ای پوستر روش های مصرف آب نصب شده و در میان کارکنان نیز بروشورهای مصرف صحیح آب را توزیع می کنند.

وی ادامه داد: شهروندانی که پس از دو بار اخطار مروجین به تذکرات توجه نکنند، انشعاب آب آنها توسط گروههای اجرایی قطع می شود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار