معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کشت کنجد در یکهزار و 700 هکتار از زمین های کشاورزی استان آغاز شد.
کد خبر: ۴۶۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 25 July 2017
به گزارش تابناک : سید حسن حسینی روز سه شنبه پیش بینی کرد:از این سطح زیرکشت که تا پایان مردادماه ادامه دارد، یکهزار و 800 تن محصول کنجد برداشت شود. 
وی بیان داشت: زمان برداشت محصول کنجد در ماه های آبان و آذر است که تولید امسال به علت تغییر نکردن سطح زیرکشت، نسبت به سال قبل تفاوتی نخواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارکرد: شهرستان های حاجی آباد، رودان، میناب، بستک و پارسیان از مناطق مهم تولید کنجد در هرمزگان هستند.
حسینی گفت: تامین نیاز کشور به دانه های روغنی و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی از اهداف توسعه کشت کنجد در استان است.
وی یادآورشد: باید با برنامه ریزی مناسب مشکلات فروش و بازار محصول کنجد را حل کرد تا بهره برداران انگیزه بیشتری برای تولید داشته باشند.
دانه های کنجد حاوی 2 ماده به نام Sesamin وSesamolin است که از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری کرده و کبد را از هرگونه آسیبی مصون می دارد. 
دانه کنجد به خاطر داشتن مقادیر زیادی ویتامین E، محافظ و تقویت کننده قلب و سیستم عصبی است در حالیکه استعمال خارجی روغن کنجد برای از بین بردن چین و چروک های پوست و دیگر بیماری ها پوستی مفید است. 
این دانه به علت داشتن کالری بالا، موجب افزایش وزن و چاقی می شود طوریکه مقدار کلسیم موجود در نصف پیمانه کنجد سه برابر میزان شیر در همان مقدار است. 
استفاده از روغن کنجد برای از بین بردن کرم روده و پیشگیری از تشکیل چروک در بدن، مفید است درحالیکه گرفتگی صدا را از بین می برد به تقویت حافظه و از بین بردن سوزش ادرار هم کمک می کند. 
کنجد با همه خواصی که دارد برای معده ی ضعیف مناسب نیست زیرا هضم آن مشکل است و در این صورت باید با عسل و سرکه خورده شود. 
وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 156هزار هکتار با تولید سالانه 2میلیون و 300 هزار تن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار