مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز:
مدیرکل ورزش و جوانان البرز گفت: برطرف کردن نواقص پیست بین المللی دیزین نیازمند زمان و اعتبار است و ظرف سه ماه این نواقص برطرف نمی شود.
کد خبر: ۴۶۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 25 July 2017

به گزارش تابناک البرز، امیر غفرانی درباره وجود 75 نقص در پیست دیزین که از سوی سازمان استاندارد اعلام شده است، افزود: منکر نواقص نمی شویم، اما برطرف کردن این نواقص نیازمند زمانی سه ساله است و در سه ماه آینده که فصل کاری است نمی توان انتظار داشت که کل این نواقص برطرف شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز به صورت موردی این نواقص تا حدودی با هدف ارتقای ضریب ایمنی برطرف شده و امسال نیز این نواقص به صورت موردی هم اکنون در حال برطرف شدن هستند.

غفرانی گفت: برطرف کردن کامل نواقص پیست بین المللی دیزین علاوه بر زمان نیازمند حدود 200 میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: شرکت تجهیز و پیمانکار بهره بردار که بخش خصوصی است تا سال 97 قرارداد این پیست را دارند و در واقع اصلاح این نواقص بخشی به عهده پیمانکار و بخشی دیگر به عهده شرکت تجهیز است.

مدیر کل ورزش و جوانان البرز افزود: شرکت تجهیز و شرکت بهره بردار باید نواقص را با هدف ایمنی مردم برطرف کنند و با توجه به اینکه حدود سه ماه تا فرارسیدن فصل سرما وقت داریم این شرکت تا جایی که ممکن است و می تواند این نواقص را برطرف نماید.

غفرانی در ادامه بیان داشت: در جلسه ای که روز گذشته با آقای آقازاده داشته ایم با توجه به اینکه وی عضو هیات مدیره شرکت تجهیز هستند قرار بر این شد که نواقص در پیست دیزین بررسی و مهندسی شوند.

وی ادامه داد: با این وجود نه پیمانکار کنونی و نه هیچ پیمانکار دیگری نمی تواند ظرف مدت سه ماه کلیه نواقص مد نظر را برطرف و تنها می تواند با بر طرف کردن حدودی نقایص تا حد زیادی ایمنی برقرار شود.

مدیر کل ورزش و جوانان البرز گفت: تجهیزات این پیست مربوط به 50 سال پیش است و هر ساله دستگاههای موجود در پیست بین المللی دیزین تعمیر مجدد شده و دستگاهی نو در آنجا نصب نشده است.

پیست دیزین در فاصله 123 کیلومتری از مسیر جاده چالوس و 71 کیلومتری شمشک. دیزین 3 تله کابین ، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی و 1 تله اسکی چکشی دارد.

ارتفاع این پیست بین 2650 تا 3600 متر است و بهترین زمان اسکی در آن اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است. در این پیست 2 هتل و 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار